کد خبر: 138168 - تاریخ: جمعه، 28 آوریل 2017 - 08:14

استاندار گیلان: برای رفع بیکاری، شرکت های دانش بنیان تقویت شوند

استاندار گیلان گفت: معتقدیم برای رفع مشکل بیکاری، باید شرکت های دانش بنیان، فناوری های روز و پارک علم و فناوری تقویت شوند.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در نشست مشترک اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونان وزرای علوم و آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه به تقویت ظرفیت‌های بی نظیر گیلان از جمله توانمندی های علمی و تحقیقاتی آن انعکاس مثبتی برای کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیونی است که می‌تواند پایه گذار مسئله مهم توسعه پایدار از طریق توجه به تقویت بنیان های دانش در کشور باشد و در شکل گیری فرآیند آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخصوص در بحث مدیریت انسانی اثربخشی داشته باشد.
استاندار گیلان با اشاره به برخی انتقادات غیرمنصفانه گفت : مشکلات و موانع موجود فقط محدود و مربوط به یک یا 2 سال گذشته نیست و همه باید برای حل مشکلات تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه همدلی و همراهی خوبی بین مدیران دانشگاه ها و آموزش و پرورش وجود دارد و می‌بایست این فضا تقویت شود، گفت: علی رغم مضایق مالی و اعتباری ، دولت تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات انجام داده است.
نجفی به پتانسیل بالای گیلان در حوزه‌ آموزش و تحقیقات اشاره و تصریح کرد: باتوجه ظرفیت استان ، شایسته است آن را در قاب کشوری ببینم و برای حل مشکلات برآییم.
وی اظهار کرد: توجه به تقویت ظرفیت‌های بی نظیر گیلان از جمله توانمندی های علمی و تحقیقاتی آن انعکاس مثبتی برای کشور خواهد داشت.
وی گفت: بارها تأکید کردم اگر یک ریال برای استان گیلان هزینه شود 10 ریال برگشت خواهد داشت.
نجفی با اشاره به اینکه گیلان ماهانه به اندازه جمعیتش پذیرای مسافر است، خاطر نشان کرد: استان‌های شمالی با تمام زیبایی‌های طبیعی که دارند، درخصوص مسائل زیست محیطی و پسماند مشکلات زیادی دارند و علی رغم اقدامات خوب و توفیقاتی که صورت گرفته، باید بیشتر تلاش کرد.
نجفی پارک علم و فناوری استان گیلان را نیز دارای ظرفیت بالایی دانست و عنوان کرد: دانش آموختگان بسیار خوبی از این بخش فارغ التحصیل شدند.
وی کاهش نرخ بیکاری در کشور طی سه سال گذشته از میزان 15.6 به 11.3 را اقدام بزرگی از سوی دولت خواند و گفت: البته هنوز مشکل بیکاری جوانان در کشور وجود دارد و معتقدیم از طریق تقویت شرکت‌های دانش بنیان، فناوری‌های روز و پارک علم و فناوری می‌توانیم جهت رفع مشکلات مذکور قدم‌های بلندی برداریم.
نجفی ادامه داد: در این حوزه باید نگاه کشوری داشته باشیم تا ضمن رفع مشکلات استان گیلان، به بهبود وضعیت بیکاری در کشور نیز کمک قابل ملاحظه‌ای کنیم.

انتهای پیام/15


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads