کد خبر: 138122 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 آوریل 2017 - 20:44

دادستان مرکز استان گیلان:

دخالت غیرقانونی مدیران دولتی در انتخابات پیگیری قضایی می‌شود

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر اقداماتی خلاف قانون انتخابات در استان گیلان دیده می‌شود گفت: برای مجریان و مدیران دولتی که خلاف قانون انتخابات عمل کنند پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه کار رسانه و مطبوعات ثاتیرات مستقیم بر جامعه دارد اظهار داشت: قلم خبرنگار در چهارچوب قانون به رشد و تعالی جامعه کمک کرده و بی‌قانونی در این راستا جامعه را به نابودی می‌کشاند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با بیان اینکه ایجاد خط قرمز در رسالت خبرنگاری یک ضرورت است افزود: رسالت بزرگ خبرنگاری در جامعه اسلامی نیازمند قانون است و افراد باید در چهارچوب قانون عمل کرده و منابع معتبر را در درج اخبار در نظر بگیرند.

مصطفوی‌نیا حرفه خبرنگاری را یک حرفه مقدس عنوان کرد و با اشاره به در پیش بودن حماسه بزرگ انتخابات در کشور گفت: در این برهه از زمان که انتخابات مهم‌ترین موضوع و حماسه پیش رو است داشتن بصیرت در نگارش و انتخاب سوژه اخبار یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره مدافع مظلومان بود و در چهارچوب قانون با ظالمان به مبارزه پرداخت تصریح کرد: در ایام انتخابات که یکی از مهم‌ترین حماسه‌ها در کشور است عدم اجرای قانون از سوی مدیران و مسئولان دولتی باید از سوی رسانه‌ها طبق چهارچوب قانون بیان شود.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با اشاره به اینکه در رسالت بزرگ و پر مسئولیت خبرنگاری، محتوا، منبع و سوژه اخبار همواره باید مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: برجسته کردن اخبار باید متناسب با در نظر گرفتن ایام پیش رو انجام شود.

مصطفوی‌نیا با تاکید بر اینکه در ایام انتخابات، انتشار اخبار مربوط به انتخابات به‌صورت بی‌طرف و به دور از افترا باید همواره برجسته شود بیان داشت: برجسته سازی اخباری که متناسب با این برهه از زمان نیست برای جامعه توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان ریاست جمهوری و شورها و وابستگان و اعضای ستاد آن‌ها به هیچ عنوان مجاز به هتک حرمت سایر نامزدهای انتخاباتی نیستند تاکید کرد: اهانت به کاندیداها و واکاوی زندگی شخصی افراد داوطلب در ایام تبلیغات انتخاباتی اقدامی ناپسند است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان اقدام مذکور از سوی رسانه‌ها را افترا و نشر اکاذیب عنوان کرد و گفت: حرفه خبرنگاری یک حرفه مقدس است و نباید دست اندرکاران این حرفه مقدس به‌منظور نشر اکاذیب به مراجع قضایی کشیده شوند.

مصطفوی‌نیا با اشاره به اینکه این اقدام جایگاه رسانه را در جامعه کمرنگ می‌کند خاطرنشان کرد: رسانه و مطبوعات در صورت پرداختن به شنیده‌های بدون منبع معتبر و دامن  زدن شایعات، جایگاه خود را در جامعه تضعیف می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در ایام تبلیغات رسمی انتخابات، کارمندان دولتی حق فعالیت‌های انتخاباتی را در ساعات اداری ندارند تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند بدون ذکر نام، این اقدام خلاف قانون را برجسته کرده و به آن بپردازند و آن را از مسئولان قضایی پیگیری و مطالبه کنند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر این اقدامات در استان گیلان به وضوح دیده می‌شود اظهار داشت: رسانه‌ها باید با پرداختن به این اقدامات از گرم شدن تنور انتخابات به قیمت خلاف قانون جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه برای مجریان و مدیران دولتی استان گیلان که خلاف قانون انتخابات عمل کردند پرونده قضایی تشکیل می‌شود خاطرنشان کرد: باید بدون هیچ گونه حب و بغض و بدون عبور از خط قرمزهای قانونی در راستای حضور حداکثری و  برای برگزاری یک انتخابات پرشور گام برداریم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads