کد خبر: 13810 - تاریخ: چهارشنبه، 5 دسامبر 2012 - 22:13

فرودگاه رشت ظرفیت پذیرش پروازهای باربری را دارد

خوبان خبر: مدیر کل فرودگاه گیلان گفت، فرودگاه سردار جنگل رشت ظرفیت پذیرش پروازهای باربری را دارد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، فتاح رضوانی در جلسه کمیته حمل و نقل هوایی استان با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدا‌لله‌الحسین (ع) با اشاره به اهمیت حمل و نقل هوایی در توسعه همه جانبه استان، اظهار کرد: فرودگاه رشت به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب و دارا بودن سیستم‌های کمک ناوبری مجهز، داشتن حداقل ارتفاع موانع و توریستی بودن گیلان نسبت به فرودگاه‌های شمال کشور از موقعیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: هماهنگی بین مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی مربوط با صنعت هوانوردی می‌تواند ضمن برون‌رفت از مشکلات فعلی، در افزایش پروازها به مقاصد مختلف کمک قابل توجهی کند.

مدیر کل فرودگاه گیلان، خاطرنشان کرد: گیلان ظرفیت پذیرش پروازهای باربری از فرودگاه رشت را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور نیاز استان به پروازهای مسافری و باری را ضروری دانست و از شرکت‌های هواپیمایی فعال در گیلان و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان خواست نسبت به نیاز استان بازاریابی کنند.

هادی تیزهوش تابان، اظهار کرد: از آنجا که استان‌های شمالی کشور می‌توانند از محل فرودگاه رشت کالای صادراتی را به کشورهای آسیای مرکزی صادر کنند، تشکیل کمیته حمل و نقل هوایی و برقرای پروازهای مسیر رشت به آستاراخان می‌تواند در تسهیل این روند کمک کند.

مدیر حج و زیارت گیلان نیز در جلسه مذکور به پروازهای زیارتی از فرودگاه رشت اشاره کرد و گفت: پروازهای عمره به سرزمین وحی طبق برنامه از اوایل بهمن امسال آغاز می‌شود اما پروازهای عتبات عالیات به دلیل افزایش هزینه‌ها از استقبال کمی برخوردار است.

حسن یگانه افزود: امیدواریم در صورت استقبال مردم استان و همراهی شرکت‌های هواپیمایی فعال در گیلان شاهد برقراری دوباره پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه رشت باشیم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads