کد خبر: 138095 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 آوریل 2017 - 09:09

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

دلیل عمده تعطیلی کارخانجات کشور واردات بیش از حد کالا است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از دلایل عمده تعطیلی کارخانجات واردات بیش از حد کالاهایی است که کشور توان تولید آن‌ها را دارد.

به گزارش خوبان، محمود شکری درباره تعطیلی کارخانجات قدیمی و معروف در کشور اظهار داشت: از دلایل عمده تعطیلی کارخانه‌ها، واردات بیش از حد کالاهایی است که کشور توان تولید آن‌ها را دارد.

وی درباره سایر موانعی که موجب تعطیلی کارخانه‌ها و تولیدی‌ها در کشور شده است گفت: عدم توجه متولیان صنعت به پرداخت تسهیلات و انجام واردات غیرضروری با وجود مواد اولیه کافی از جمله مواردی است که باعث تعطیلی کارخانه‌ها شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌ نوسازی کارخانجات ابراز داشت: مسئولان و مدیران مربوطه باید طرح‌هایی را اجرا کنند تا بتوانند تسهیلات مناسب را در راستای نوسازی کارخانه‌ها و واردات ماشین آلات مورد نیاز و ضروری آن‌ها پرداخت کنند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی درباره بندر تالش اظهار داشت: طرح بندر تالش در دولت قبل مصوب شد ولی توسط مسئولان استانی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

شکری اذعان داشت: با وجود اینکه زمان زیادی از این مصوبه می‌گذرد ولی به جز مکاتباتی که توسط استاندار در دولت قبل انجام شد هیچ اقدامی در جهت عملیاتی شدن آن انجام نشده و طرح ایجاد بندر تالش به فراموشی سپرده شده است.

وی زمین، مطالعات و شرایط لازم جهت احداث بندر تالش را مهیا عنوان کرد و افزود: شرایط لازم برای انجام این کار فراهم است اما تا زمانی که مسئولان استانی پیگیر امور مربوط به استان نباشند اراده کشوری برای عملیاتی شدن آن ایجاد نمی‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads