کد خبر: 138083 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 آوریل 2017 - 08:41

گزارش

حضور دلالان اقتصادی درد بزرگ شهر رشت

حضور دلالان اقتصادی در سایه درد بزرگ شهر رشت است.

به گزارش خوبان، حضور دلال‌های اقتصادی در سایه درد دیگر شهر رشت است، زمانی که پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی به صورت متوازن بین پیمانکاران توزیع نمی‌شود و به بهانه اینکه می‌خواهیم پول فلان پیمانکار را یک سال بعد پرداخت کنیم از ظرفیت همه پیمانکاران شهر استفاده نمی‌شود و همین امر علاوه بر کاهش کیفیت کار موجب احتمال فساد مالی و لانه‌گذاری فساد مالی می‌شود.

یکی از کارگزاران روابط‌عمومی گیلان با بیان اینکه چکاب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر رشت نشان می‌دهد  شهرداری این شهر به دو درد مبتلا است،گفت: شهرداری به منازعه سیاسی و دوم دلال‌های اقتصادی مبتلاست و درمان این دو تنها به دست 800 هزار نفر از ساکنان شهر رشت در 29 اردیبهشت روز مداوا می‌شود.

سید رضا علوی زمیدانی  افزود: تجربه نشان داده هرگاه در یک سازمان و یا در یک شورای شهر درگیری‌های سیاسی وجود داشته باشد و خدمات شهری مانند فرهنگی اجتماعی،پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، شهر هوشمند، زیباسازی و فضای سبز، زیرساخت‌ها و عمرانی، مدیریت ترافیک و حمل و نقل بار و مسافر، سرمایه‌گذاری، ساماندهی مشاغل شهری و آرامستان‌ها همواره در منازعات سیاسی هضم شود، ساکنان شهر نمی‌توانند طعم شیرین خدمت را از خادمان خود بچشند و در شهرداری رشت دقیقا چنین تصویری متصور است.

وی درد دیگر شهر رشت را حضور دلال‌های اقتصادی در سایه دانست و گفت: وقتی پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، پژوهشی، تدارکات و… به صورت متوازن بین پیمانکاران توزیع نمی‌شود و به بهانه اینکه می‌خواهیم پول فلان پیمانکار را یک سال بعد پرداخت کنیم از ظرفیت همه پیمانکاران شهر استفاده نمی‌شود، همین امر علاوه بر کاهش کیفیت کار، احتمال فساد مالی نیز مشهود است و فساد مالی لانه‌گذاری می‌کند.

این فعال رسانه‌ای اثبات این مدعای خود را درگیری‌های شهردار و بعضی از اعضای فعلی شورای شهر رشت عنوان کرد و یادآور شد: این درگیری‌ها که اتفاقا دوطرفه هم است موجب شده تا شورای فعلی شهر رشت به دو گروه موافق و مخالف شهردار تبدیل شوند و نتوانند ماموریت ذاتی خود را انجام دهند چرا که شهردار موافقان خود را مدیریت کرد و منتقدان هم نتوانستند به یک اجماعی برسند و بی‌تردید این بگومگوهایی که از تریبون‌های رسمی شنیده می‌شود موجب شده تا بخش‌خصوصی این ریسک را نپذیرد که در این شهر سرمایه‌گذاری کند.

به گفته علوی‌زمیدانی، کسانی که دلال اقتصادی هستند می‌خواهند با هزینه‌های آنچنانی و روش‌های بروز اما ناصحیح آرای مردم را تصاحب کنند.

منبع:فارس

 انتهای پیام/2300/ب/30


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads