کد خبر: 138045 - تاریخ: چهارشنبه، 26 آوریل 2017 - 15:07

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان:

۳ رشته فوق تخصصی در دانشگاه پزشکی گیلان راه اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی گیلان با بیان اینکه ۳ رشته فوق تخصصی در دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان تدریس می‌شود گفت: ۵ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خوبان، شاهرخ یوسف زاده چابک صبح امروز در همایش ادواری انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران در زیباکنار اظهار داشت: دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان در حال حاضر 8 دانشکده، 5 هزار دانشجو و حدود 300 رزیدنت در 3 رشته فوق تخصصی دارد.

وی یکی از ظرفیت‌های این دانشگاه را حضور 22 عضو هیئت علمی در گروه کودکان خواند و افزود: تمامی اعضای این هیئت در رشته‌های فوق تخصصی کودکان مشغول فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه علت پدید آمدن رشته‌های فوق تخصصی، ریزتر و دقیق‌تر شدن در مسائل علمی است خاطرنشان‌کرد: زیباتر از این نیست که انسان همه چیز را در بعد یک چیز کوچک ببیند.

یوسف زاده  پدید آمدن رشته‌های فوق تخصصی را عامل به‌وجود آمدن پرسش‌های دقیق‌تر از چیستی مسائل در زمینه‌های مختلف خواند و گفت: مسائل و پرسش‌های زیادی در زمینه متابولیک وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به این که خاصیت ذهن، پرسش در تمامی زمینه‌ها حتی مسائل به‌ظاهر طبیعی است عنوان داشت: نباید در بحث آموزش کودکان تمامی مسائل برای آن‌ها طبیعی و عادی جلوه داده شود.

وی با بیان اینکه رشته غدد رشته‌ای ویژه در بین رشته‌های فوق تخصصی است و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از صدمات به بیماران لازم‌است افزود: غدد مختلف در نواحی مختلف وجود دارد که این امر لزوم شناخت با نواحی مختلف بدن و ارتباط نزدیک با رشته‌های دیگر را به وجود می‌آورد.

یوسف زاده چابک با بیان اینکه توانمندی حل مسئله در زمینه غدد باید بیشتر از سایر رشته‌ها باشد بیان داشت: داشتن معلومات به‌تنهایی برای حل مسائل کافی نیست و نیاز به مهارت و توانمندی به‌ویژه در رشته غدد برای حل مسائل وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه ظرفیت بالا و توانمندی لازم در پزشکان این عرصه وجود دارد تصریح کرد: برپایی این همایش‌ها نشان دهنده وجود انگیزه لازم برای حل مسائل و مشکلات در زمینه غدد و متابولیسم است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads