کد خبر: 137874 - تاریخ: دوشنبه، 24 آوریل 2017 - 08:49

برگه صورتحساب سهام عدالت فاقد هرگونه ارزش معاملاتی است

صورتحسابی که در حال حاضر در اختیار مشمولین سهام عدالت از سوی سامانه قرار داده شده برگه اصلی سهام محسوب نمی‌شود و تنها اطلاعات حساب و شخصی افراد در آن قید شده است و هیچ ارزشی برای خرید و فروش ندارد.

به گزارش خوبان، با توجه به گذشت زمان یک هفته‌ای از باز شدن سامانه سهام عدالت برای دریافت شماره حساب شبا از مشمولین، تعداد زیادی از افراد به این سامانه مراجعه و شماره حساب وارد کرده‌اند اما در این میان هستند افردای که با توجه به داشتن شماره حساب سامانه برای این افراد پیام خطا صادر کرده است.
این افراد یا شماره حساب خود را به شماره حساب شبا تبدیل نکرده و یا برای تمامی افراد خانوار از یک شماره حساب و آن هم مربوط به سرپرست خانوار استفاده کرده‌اند که این امر موجب می‌شود تا سامانه در هنگام ورود پیام اخطار صادر کند.
مشمولین سهام عدالت بخاطر داشته باشند باید برای هر یک از افراد خانوار که دارای سهام عدالت هستند شماره حساب شبای جداگانه به سامانه ارائه دهند در غیر این صورت سامانه اطلاعات افراد را تایید نخواهد کرد و سودی به حساب افراد واریز نمی‌شود و این سود تا پایان تکمیل ثبت نام در خزانه دولت به امانت خواهد ماند.
پس از تکمیل اطلاعات مشمولین به گفته مسئولین سازمان خصوصی سازی سود سهام عدالت در پایان سال جاری با مبلغ حدودی 90 هزار تومان برای هر یک از خانوار به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.
نکته قابل توجه اینجاست که صورتحساب با برگه اصلی سهام عدالت متفاوت است و صورتحساب هیچ ارزشی برای خرید و فروش ندارد و مشمولین سهام عدالت بعد از دریافت صورتحساب، سود سال یازدهم در پایان سال جاری باید در انتظار تعیین زمانی که به نظر می‌رسد سال آینده خواهد بود، برای دریافت اوارق باشند، در ضمن مشمولین حتی با در دست داشتن برگه سهام بعد از دریافت اجازه و امکان خرید و فروش این برگه‌ها را تا زمان آزادسازی سهام عدالت که از سوی سازمان خصوصی سازی اعلام خواهد شد را ندارند ودر واقع خرید و فروش قبل از زمان تعیین شده خلاف و این برگه‌ها جز با نام صاحبان آن‌ها هیچ ارزش دیگری ندارند.
گفتنی است ارزش سهام عدالت بعد از آزادسازی که زمان آن هنوز مشخص نیست برای برگه‌ها اوراق با ارزش یک میلیون تومان حدودا دو برابر خواهد شد و هر مقدار ارزش سهم‌های دراختیار مشمولین کمتر باشد، قیمت زمان فروش آن نیز به نسبت کاهش خواهد یافت.
براساس این گزارش حال باید منتظر ماند تا تمامی مشمولین سهام عدالت شماره حساب شبای صحیح خود را به سامانه وارد کرده تا سازمان خصوصی‌سازی با بررسی اطلاعات وارد فاز جدیدی از ساماندهی سهام عدالت و پرداخت سود و سپس مرحله آزاد سازی این سهام شود.
منبع:میزان
انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads