کد خبر: 137739 - تاریخ: یکشنبه، 23 آوریل 2017 - 10:15

فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

الحاق موشک انداز، ناوشکن و زیردریایی در جنوب و شمال کشور طی سال جاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: الحاق یک فروند ناو موشک انداز، یک فروند ناوشکن و یک فروند زیردریایی در جنوب و همچنین یک فروند ناو موشک انداز در شمال کشور طی سال جاری، از برنامه های در دستور کار نداجا است.

به گزارش خوبان، دریادار حبیب الله سیاری غروب شنبه در جمع خبرنگاران در انزلی اظهار کرد: دفاع از مرزهای آبی و حفظ منابع و منافع جمهوری اسلامی در شمال و جنوب کشور و آب های بین المللی ، مهمترین اولویت نیروی دریایی در ابعاد مختلف و در عرصه دریاهاست.
وی که برای افتتاح سامانه شبیه ساز خودرو در واحد ترابری مجموعه آموزشی شهید نامجوی مرکز آموزش های تخصصی باقرالعلوم در انزلی حضور داشت، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همواره بر اساس قوانین بین المللی در آب های آزاد جهان حضور دارد.
دریادار سیاری با اشاره به تلاش برای حضور مقتدرانه در آب های خارج از ایران و فرامنطقه گفت: برای حضور مقتدرانه در آب های بین المللی، پرورش نیروی انسانی توانمند و شایسته و همچنین ساخت تجهیزات مورد نیاز و تعمیر و نگهداری آنها ، همواره در دستور کار نیروی دریایی قرار دارد.
وی یادآور شد: در هفته گذشته ، سه ناو گروه در کشورهای عمان ، هندوستان و قزاقستان در راستای برقراری امنیت و افزایش تعاملات و صلح و دوستی و همچنین جلوگیری از ایران هراسی ماموریت های خود را با موفقیت به انجام رساندند.
به گزارش ایرنا، با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، علاوه بر افتتاح سامانه شبیه ساز خودرو در واحد ترابری مجموعه آموزشی شهید نامجوی مرکز آموزش های تخصصی باقرالعلوم ، از یادمان شهید گمنام آرمیده در این مجموعه آموزشی نیز رونمایی شد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و همچنین مجموعه آموزشی شهید نامجوی مرکز آموزش های تخصصی باقر العلوم رشت در این شهر ساحلی مستقر است.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/234


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads