کد خبر: 137732 - تاریخ: یکشنبه، 23 آوریل 2017 - 09:00

کدخدایی در برنامه جهان آرا:

ما اصلا رد صلاحیت نداریم/ نتایج اعلام شده قطعی است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما اصلا رد صلاحیت نداریم؛ بلکه شورای نگهبان کسانی که واجد شرایط ریاست‌جمهوری هستند را معرفی می‌کند و نسبت به افراد دیگر اصلا نظری نمی‌دهد.

به گزارش خوبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در برنامه تلویزیونی جهان آرای شبکه افق اظهارداشت: ما اصلا رد صلاحیت نداریم؛ بلکه شورای نگهبان کسانی که واجد شرایط ریاست‌جمهوری هستند را معرفی می‌کند و نسبت به افراد دیگر اصلا نظری نمی‌دهد.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا در شورای نگهبان و در روند بررسی صلاحیت ها مصلحت سنجی صورت می گیرد، اظهارداشت: طبیعتا ممکن است هر شخصی بعنوان یک عضو از شورای نگهبان و بر اساس برداشت خود از مصلحت رای مثبت و یا منفی خود را که بعنوان ابزاری قانونی در اختیار اوست اعلام کند.

وی افزود: اعضای شورا با توجه به جمیع جهات نسبت به یک فرد رای موافق یا مخالف خود را اعلام می کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در بررسی صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برخی نسبت به عدم احراز صلاحیتشان اعتراض داشتند، گفت: مدارک و مستنداتی نیز توسط برخی افراد به شورا پس از اعلام صلاحیت ها ارائه شد، اما در قانون مرحله ای برای پس از آن پیش بینی نشده و نتایج اعلام شده قطعی است.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص های مهم مورد نظر اعضای شورای نگهبان مشارکت گسترده مردم در انتخابات است که این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا الزامی برای احراز صلاحیت رئیس جمهور مستقر وجود دارد، گفت: طبق قانون اساسی صلاحیت افراد منحصر به همان دوره خواهد بود و برای دوره بعدی صلاحیت فرد حتی اگر رئیس جمهور مستقر باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به حجم ثبت نام های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: بر اساس قانون جامع انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، مقرر شده تا شورای نگهبان شاخص های رجل سیاسی-مذهبی، مدیر و مدبر بودن مشخص شود که در شورای نگهبان برای کارشناسی بیشتر پیش نویسی توسط کارشناسان شورای نگهبان تدوین شده است.

 

انتهای پیام/22635


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads