کد خبر: 137718 - تاریخ: شنبه، 22 آوریل 2017 - 17:46

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

طولانی‌ترین پل ریلی کشور آماده بهره‌برداری شد

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: طولانی‌ترین پل ریلی کشور آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش خوبان،علی خاوری با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه بزرگ ریلی قزوین- رشت گفت: طولانی‌ترین پل ریلی کشور آماده بهره‌برداری شده است. این پل که ۱۵۷۰ متر طول دارد در ورودی سد منجیل و اطراف دریاچه این سد قرار گرفته است.

وی افزود:در حال حاضر پروژه قزوین – رشت در حوزه زیرسازی پیشرفت ۹۵ درصدی را به ثبت رسانده و در ساخت ایستگاه‌های این محور نیز رشدی ۸۵ درصدی داشته‌ایم.

خاوری ادامه داد:ریل‌گذاری این پروژه ۱۶۵ کیلومتری نیز از چند ماه قبل آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این محور ریل‌گذاری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به آنکه کار در چهار جبهه مختلف ادامه دارد، ظرف چند ماه آینده ریل‌گذاری نیز به پایان برسد.

خاوری خاطر نشان کرد:در این محور ۵۸ تونل تعریف شده که در حال حاضر کار ۵۰ تونل به اتمام رسیده و هشت تونل پایانی نیز مراحل آخر کار را پشت سر می‌گذارند تا امکان ریل‌گذاری در آنها فراهم شود. حدود ۵۰ دستگاه پل بزرگ در این پروژه قرار گرفته که اقدامات مثبتی در راستای ساخت و تکمیل آنها انجام شده است.

وی تصریح کرد:با وجود تمام دشواری‌ها و پیچیدگی‌های این پروژه که حدود ۳۵ کیلومتر از آن پل یا تونل است، خوشبختانه منابع مالی لازم فراهم شده و کار با سرعت قابل توجهی ادامه دارد.

 

انتهای پیام/631


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads