کد خبر: 137456 - تاریخ: چهارشنبه، 19 آوریل 2017 - 13:07

استاندار گیلان:

استان گیلان در تولید چای رتبه نخست کشور را دارد

استاندار گیلان در نشست مشترک با استاندار ژامبیل جمهوری قزاقستان گفت: استان گیلان در تولید چای رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست با هیئت رسمی جمهوری قزاقستان و استاندار ژامبیل با اشاره به اینکه دیدار مذکور فرصت بزرگی در راستای ایجاد تعامل و ارتباط با کشور قزاقستان است اظهار داشت: استان گیلان توانمندی‌ها و دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های مختلف دارد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و توانایی‌های بخش کشاورزی، تجاری و بندری استان گیلان افزود: استان گیلان در بخش کشاورزی 400 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و سالانه بالغ بر 730 هزار تن برنج سفید با کیفیت مرغوب تولید می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه 30 درصد چای مصرفی کشور در استان گیلان تولید می‌شود تصریح کرد: سالانه 30 هزار تن چای در گیلان تولید می‌شود و استان گیلان در تولید چای رتبه نخست کشور را دارد.

وی توانایی‌های استان گیلان در تولید آبزیان را بسیار گسترده خواند و با بیان اینکه سالانه بیش از 50 هزار تن آبزی پروری در گیلان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: استان گیلان رتبه برتر تولید میوه کیوی را در کشور دارد و سالانه 110 هزار تن کیوی در گیلان تولید و بخش عظمی از آن صادر می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به تولید مقدار زیادی مرغ در استان گیلان و با بیان اینکه بیش از 110 هزار تن مرغ به طور سالانه در گیلان تولید می‌شود تاکید کرد: تولید مرغ در استان گیلان بیش از 2 برابر مصرف استان است و مازاد این محصول به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

نجفی زراعت چوب، تولید فولاد، تولید سیمان و تولید لوازم خانگی را گوشه‌ای از توانایی‌های استان گیلان عنوان کرد و گفت: 5 شرکت داروسازی در استان گیلان فعالیت می‌کنند که از شرکت‌های دانش بنیان هستند و داروهای ضد سرطان این کارخانجات به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی با تشریح توانمندی‌های استان گیلان و با بیان اینکه گیلان می‌تواند تعامل گسترده‌ای در حوزه‌های تجاری، کشاورزی، گردشگری و آبزی پروری با کشور قزاقستان داشته باشد گفت: ایجاد تعامل کاری مشترک و استفاده از توانمندی‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از اهداف این دیدار است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads