کد خبر: 137446 - تاریخ: چهارشنبه، 19 آوریل 2017 - 12:01

کدخدایی خبرداد:

صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری امروز مشخص میشود

در جلسه عمومی این شورا صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را بررسی می کند.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، عباسعلی کدخدایی این مطلب را در یادداشتی در کانال تلگرامی شخصی خود نوشت و افزود: ملاقات های متعدد، حضور در مجلس، دیدار با جمعی از نمایندگان و بررسی برخی از پرونده های داوطلبان انتخابات بخشی از کارهای روز گذشته بود.
سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: باردیگر خبرهای کذب دیگری در خصوص انتخابات و بررسی صلاحیت ها منتشر شد که هیچ کدام صحت نداشت.
کدخدایی در پایان این یادداشت اولین فرصت قانونی اعلام نظر درباره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را – پنج شنبه –۳۱ اردیبهشت اعلام کرد.
براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، مهلت پنج روزه شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات فردا ۳۱۱ فروردین به پایان می رسد.
درصورت لزوم شورای نگهبان می تواند این مدت را برای پنج روز دیگر تمدید کند. نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ششم اردیبهشت ماه ۹۶ به وزارت کشور اعلام می شود.
وزارت کشور نیز اسامی نامزدها را در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه اعلام می کند و تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از هشتم اردیبهشت ماه به مدت ۲۰ روز آغاز می شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/2345


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads