کد خبر: 137380 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 آوریل 2017 - 12:11

حجت الاسلام رئیسی:

با ناکارآمدی، فقر و در جا زدن رقابت می‌کنم/ زندگی، معیشت و کرامت مردم آسیب دیده است

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی به من گفتند شما رقیب زید یا عمر هستید، در حالی که من رقیب بیکاری، فقر، ناکارآمدی و در جا زدن هستم.

به گزارش خوبان،  حجت الاسلام ابراهیم رئیسی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در جمع تعدادی از اساتید و چهره‌های علمی دانشگاه‌های کشور حضور یافته و درباره مسائل و مشکلات کشور با آنها به گفتگو پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در جمع اساتید دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه توفیقی است که خدمت اساتید دانشگاه ها هستم، گفت: از سخنان و نکات ارزشمند اساتید دانشگاه استفاده کردم و آمادگی دارم اگر دوستان نتوانستند نکات و بحث های خود را کامل ارائه دهند، در جلسات دیگر یا به صورت حضوری از نقطه نظرات آنها استفاده کنم.

* برون رفت از مشکلات کشور با همفکری اساتید

وی افزود: ما حتما به همفکری، همراهی، ایده پردازی و نظریات اساتید محترم برای ادامه راه و برون رفت از مشکلات کشور نیاز داریم. حق نبود کشوری با این همه منابع غنی و نیروهای متراکم فرهیخته و متخصص دچار این حجم از مشکلات باشد.

* زندگی، معیشت و کرامت مردم آسیب دیده است

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز درحوزه‌های اقتصادی، آسیب های اجتماعی و… شاهدیم که به آنچه تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده عمل نشده است و بسیاری از حوزه‌های زندگی و معیشت، رفاه اجتماعی و کرامت مردم دچارآسیب شده و حل این مسائل جز با همکاری همه مردم و دلدادگان انقلاب امکان ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اصولگرا و اصلاح‌طلبی که در خط امام با نگاه امام و با دغدغه امام به رشد و تعالی کشور فکر می‌کنند و به دغدغه‌های مردم اهمیت می‌دهند، می‌توانند در عرصه کشور فعال باشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: اگر فرهیختگان دانشگاهی ارتباط بین علم و اقتصاد و ارتباطی که این دو مقوله را با عرصه‌های دیگر اجتماعی رقم بزند، برقرارکنند، اتفاقات خوبی به وقوع می پیوندد. در دانشگاه ما ارتباط با صنعت و تولید تعریف شود اما اگر صنعت، دانشگاه و روابط خارجی از هم جدا باشد محصول اقتصادی علمی نخواهد بود. همانطور که سیاست ما نیز باید برای کشور ثروت مادی و معنوی تولید کند.

* لزوم ارتباط تعریف‌شده علم، سیاست و اقتصاد

وی تصریح کرد: بسیاری از پایان نامه‌های دانشگاهی که تلاش زیادی برای تهیه آن کشیده شده در کتابخانه نگهداری شده و به عرصه عمل و اقدام وارد نمی‌شود. ارتباط تعریف‌شده علم، سیاست و اقتصاد می‌تواند برای برون رفت کشور از مشکلات در سال پایانی دهه چهارم انقلاب نقش موثری ایفا کنند و ما در شرایط فعلی این کار را ضروری می‌دانیم.

*مشکلات فزاینده در نظام بانکی و مالیاتی مانع معیشت مردم شده است

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما معتقدیم کشور جمهوری اسلامی ایران می تواند تمدنی را به نام دین و ارزش‌های الهی در عالم رقم بزند و این مدنیت به نام این کشور و فرهیختگان ثبت و ضبط شود اما مشکلات فزاینده در نظام بانکی، مالیاتی، صادرات و واردات و معیشت مردم موانعی را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: آیا حق است که اشتغال و وضعیت بیکاری کشور به حدی باشد که در هر خانواده بیکار وجود داشته باشد؟ در آستان قدس رضوی بیشترین مراجعات به ما برای بیکاری بود. چه از مشهد و اطراف و چه از سایر بلاد. مردم به اعتبار آستان مقدس امام رضا(ع) که ملجا مردم است از ما انتظاراتی داشتند و از وضعیت گله مند بودند.

* گام اول تغییر به نفع مردم، تغییر در مدیریت اجرایی کشور است

وی ادامه داد: ما معتقدیم در شرایط فعلی می تواند یک تغییر به نفع مردم و ارزشهای انقلاب اسلامی صورت بگیرد که گام اول این تغییر در مدیریت اجرایی کشور است.

* رقیب درجا زدن و بی عملی در کشور هستم

این نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بعضی به من گفتند شما رقیب زید یا عمر هستید در حالی که من رقیب بیکاری، فقر، ناکارآمدی، درجا زدن و این همه بی عملی در کشور هستم. ما به دنبال شکل دادن به دولتی هستیم که کرامت یک شخص در همه شئونات رعایت شود.کرامت یک شخص این نیست که او به دنبال شغل بگردد و شب خجالت زده به خانه برگردد. کرامتی یک قرارداد این نیست که مردم در این قرارداد احساس عزت نداشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت قانون اساسی کشور، اظهار داشت: در سفری که به آفریقای جنوبی رفته بودم یکی از حقوقدانان برجسته این کشور که از رفقای نیلسون ماندلا بود تعریف می‌کرد که ماندلا به او مأموریت نوشتن قانون اساسی را داده است و این فرد می گفت بعد از مطالعه قانون اساسی بسیاری از کشورها دریافته که جمهوری اسلامی ایران یکی از جامع ترین قوانین اساسی در جهان را دارد. او معتقد بود که در قانون اساسی ایران بین دو اصل آرمان و دموکراسی ارتباط برقرار شده و همین موضوع قانون اساسی را بالنده کرده است.

* دوستداران انقلاب نباید احساس ناامیدی کنند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: ما نباید شاهد وضعیتی باشیم که احساس ناامیدی به خیل دوستداران انقلاب اسلامی وارد شود. اصلاً نباید مسئله گروه، حزب و یک جناح خاص در کشور دیده شود بلکه امر مهم بحث و سخن درباره تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است. اگر توکل به خدا و عزم جدی در همه دغدغه‌مندان انقلاب و ارزش‌ها بدون در نظرگرفتن آسیب‌های جناحی و گروهی و خط‌کشی‌های سیاسی به وجود بیاید، می‌توان این گام را تحقق یافته دانست و انشاءالله گام‌های بعدی آغاز راه است و در آنصورت آنچه به هر دلیلی در این مدت مورد غفلت قرار گرفته به دست دغدغه مندان و دوستداران انقلاب حل خواهد شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به عنوان یک طلبه و سرباز کشور و ولایت از محبت همه تقدیر و تشکر کرده و امیدوارم بتوانیم  با شناخت وظیفه خود در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کنیم.

پیش از سخنان حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، تعدادی از اساتید دانشگاه و چهره‌های شاخص علمی کشور به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل جاری کشور، محیط‌های علمی و جامعه دانشگاهی پرداختند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads