کد خبر: 137367 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 آوریل 2017 - 09:54

همه برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون/ شبکه‌های نسیم و امید هم به میدان آمدند

با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، هرکدام از شبکه‌های سیما بر حسب مأموریت تعریف شده به پخش برنامه‌های انتخاباتی می‌پردازند.

به گزارش خوبان، معاونت سیما در مسیر فعالیت‌های انتخاباتی خود سه گونه برنامه را از شبکه‌های تلویزیونی خود پخش می‌کنند:

**ویژه برنامه‌های تولیدی شبکه‌ها:

این برنامه‌های با هدف پوشش دادن به موضوعات و محورهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، توسط هر یک از شبکه‌ها طراحی و پس از تصویب در کمیته طرح و برنامه و نظارت ستاد انتخابات سیما، مراحل تولید را پشت سر خواهند گذراند.

این برنامه‌ها طوری طراحی شده‌اند که در زمان‌های پیک، به گونه‌ای در کنداکتور شبکه جانمایی شوند که پخش آنها با برنامه‌های انتخاباتی سایر شبکه‌ها هم‌زمان نباشند.

**برنامه‌های منعطف انتخاباتی:

این برنامه‌ها، در داخل برنامه‌های روتین شبکه‌ها پیش‌بینی و پخش می‌شوند. در این خصوص نیز شبکه‌ها ایده‌ها و طرح‌های خود را با هماهنگی کمیته طرح و برنامه و نظارت ستاد انتخابات سیما تصویب و اجرا خواهند کرد.

**ویژه برنامه‌های انتخاباتی تولید شده در ستاد انتخابات سازمان:

این برنامه‌ها با در نظر گرفتن ملاحظات فنی و هنری مورد نظر شبکه‌ها از جنبه‌هاب تصویربرداری، رنگ، نورپردازی، صدابرداری و … توسط ستاد انتخابات سازمان تولید و پس از بازبینی ناظران پخش شبکه‌ها، در ساعات مورد توافق پخش خواهند شد.

**شبکه یک:

برنامه «نوبت مردم» که در گروه اجتماعی تولید شده، یک مجله ترکیبی است که در ۲۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تدارک دیده شده و از ۱۰ اسفندماه پخش آن آغاز شده و تا ۲۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. این برنامه که ساعت ۱۶ پخش می‌شود، اسفند و فروردین روزهای سه‌شنبه و اردیبهشت در روزهای فرد پخش می‌شود.

«کلیپ‌های انتخاباتی» که در تأمین برنامه شبکه یک تدارک دیده شده‌اند و ۲۶ کلیپ ۳ دقیقه‌ای است که پخش آن از ۴ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و هر روز به شکل شناور در شبکه یک سیما پخش شده و تکرار آن از سایر شبکه‌ها به روی آنتن می‌رود.

«پلاک یک» در ساختار گزارشی تدارک دیده شده و از ۱۶ اسفند تا ۲۸ اردیبهشت هر روز ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود. این برنامه که ۲۶ قسمت دارد، در اسفند و فروردین دوشنبه‌ها، نیمه اول اردیبهشت روزهای زوج و نیمه دوم اردیبهشت هر روز پخش می‌شود. این برنامه به تهیه گزارش از استان‌ها می‌پردازد.

«بر بال اندیشه‌ها» یک میان برنامه ۵۲ قسمتی است که از ۱۸ فروردین به روی آنتن می‌رود و پخش آن تا ۲۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. این برنامه که هر روز پخش می‌شود به کلام بزرگانی نظیر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و … درباره انتخابات می‌پردازد.

«فرمول یک»،«خانواده یک»‌ و «امروزی‌ها» نیز هر کدام در ۳۰ قسمت تهیه دیده شده‌اند که روزانه به ترتیب در ساعات ۶:۳۰، ۱۲:۱۵ و ۱۷ در خلال برنامه روتین خود به موضوع انتخابات نیز می‌پردازند.

«حرف حساب» عنوان برنامه دیگری است که این روزها ساعت ۱۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این برنامه تلویزیونی ویژه انتخابات در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه دیده شده و از ۱۷ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت فقط روزهای فرد و از ۱۶ اردیبهشت تا روز انتخابات هر روز پخش می‌شود.

«پایش»،‌ «مناظره»، «ثریا» و «تا جمعه» نیز برنامه‌های دیگری هستند که به ترتیب در ۱۰، ۱۰، ۷ و ۵ قسمت برای انتخابات در نظر گرفته شده‌اند.

برنامه‌های «نگاه یک» و «گزارش هفتگی» نیز دوبرنامه دیگر شبکه یک برای انتخابات هستند که هر دو در ۱۰ قسمت مجزا به ترتیب روزهای شنبه و جمعه پخش می‌شوند.

ستاد انتخابات سازمان برنامه «درباره ریاست جمهوری و شوراها» را که یک مستند گزارشی است در ۲۶ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای با مشارکت اقوام ایرانی در استان‌های مختلف تهیه کرده که روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شوند.

«بررسی موضوعات و تحولات روز انتخاباتی» نیز یک مجله ترکیبی است که در ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تهیه شده که از ۸ فروردین ماه تا ۲۸ اردیبهشت ماه روزهای سه‌شنبه و هفته منتهی به انتخابات روزهای فرد پخش خواهد شد. این برنامه حاوی حداقل آیتم‌های مستند، انیمیشن (موشن گراف، انیمیشن و سایر قالب‌های نوین گرافیکی) و وله است.

اینفوگرافی «ویژگی‌های رئیس جمهور از نظر امام (ره)» نیز در ۱۱ قسمت ۵ دقیقه‌ای تهیه شده که از ۱۳ فروردین ماه تا ۱۷ اردیبهشت ماه روزهای یکشنبه و چهارشنبه به صورت شناور روانه آنتن خواهد شد.

شبکه یک سیما گفت‌وگوی نامزدها با دوربین متکلم وحده را هم در جدول پخش خود قرار داده که تا به حال در ۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تهیه شده است.جزئیات دقیق این برنامه منوط به تعداد کاندیداها است.

مستند نامزدها نیز برنامه دیگری است که به هر نامزد ۳۰ دقیقه فرصت برای ساخت اثری از خود داده می‌شود که این برنامه نیز با اعلام اسامی کاندیداها مشخص خواهد شد. همچنین شبکه یک سیما ویژه برنامه ترکیبی در یک قسمت ۹۰۰ دقیقه‌ای برای روز انتخابات در نظر گرفته که از ساعت ۶:۳۰ بامداد آغاز خواهد شد.

**شبکه دو:

برنامه «درباره انتخابات ریاست جمهوری» که در گروه اجتماعی شبکه دو سیما تهیه شده، ساختاری ترکیبی دارد و در ۲۰ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای از ۲ تا ۲۷ اردیبهشت ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ روانه آنتن می‌شود.

این برنامه در ساختار ترکیبی با بهره‌مندی از بخش‌های گزارشی، مصاحبه و … پخش خواهد شد.

«عصر خانواده» برنامه روتین گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو است که برنامه‌ای ترکیبی در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای به شمار می‌رود. این برنامه دوشنبه‌ها هفته سوم فروردین تا هفته چهارم اردیبهشت ماه و چهارشنبه‌ها هفته دوم تا هفته چهارم اردیبهشت ساعت ۱۸ پخش خواهد شد.

این برنامه به نقش خانواده‌ها در انتخابات و تاثیر انتخاب اصلح در تحکیم خانواده و سبک زندگی اصیل می‌پردازد.

«نمادو» نیز در قالب گزارش‌های ۱۰ دقیقه‌ای در ۲۰ قسمت از ۱۹ تا ۲۸ اردیبهشت ماه روزانه ساعت ۲۳:۱۵ پخش خواهد شد. این برنامه آیتم‌های گزارشی کاملا متناسب با فضای انتخاباتی خواهد داشت.

«زندگی» نیز برنامه‌ای ترکیبی در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای است که از ۲ تا ۲۷ اردیبهشت ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ پخش می‌شود. این برنامه صبحگاهی آیتم ویژه انتخابات به صورت ثابت طراحی کرده است.

برنامه‌ «بدون توقف» که در گروه کودک و نوجوان تولید می‌شود، یک برنامه گفت‌وگو محور است که در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای روزهای فرد ساعت ۱۵:۳۰روانه آنتن خواهد شد. این برنامه انتخاباتی برای نوجوانان با هدف آموزش مهارت انتخاب کردن تدارک دیده شده است.

برنامه‌های «از آسمان»، «گلچین سخنان امام و رهبری» و «گفت‌وگوی ویژه خبری»، از جمله دیگر برنامه‌های انتخاباتی شبکه دو سیماست. همچنین شبکه دو سیما ویژه برنامه انتخاباتی خود را روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ دقیقه آغاز می‌کند که ۷۲۰ دقیقه زمان دارد. همچنین ارتباط با مراکز استان‌ها نیز روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳ روانه آنتن خواهد شد.

به گزارش فارس، ستاد انتخابات سازمان نیز یک مجله تصویری در ۱۶ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تدارک دیده که از هفته سوم فروردین ماه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۹:۵۰ پخش خواهد شد.

مستند تولیدی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که مستندهای دوم آنها خواهد بود نیز در مدت زمان ۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

میان برنامه‌های انتخاباتی نیز از سوی ستاد انتخابات سازمان در ۱۰ قسمت تدارک دیده شده که روزهای شنبه به صورت شناور پخش شده و تکرار آن از شبکه‌های دیگر روانه آنتن خواهد شد.

**شبکه سه:

شبکه سه سیما یک مجموعه انیمیشن مفهومی در ۲۰ قسمت یک دقیقه‌ای از ۱۴ فروردین تا ۲۷ اردیبهشت به صورت شناور در روزهای زوج پخش خواهد کرد.

همچنین برنامه «اگر من رأی بیاورم» در ۵۰ قسمت ۵ دقیقه‌ای تهیه دیده شده که از ۱۰ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت هر روز به صورت شناور پخش خواهد شد. این برنامه گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم در خصوص انتخابات است.

در کنار برنامه‌های روتین شبکه سه که پرداختن به انتخابات در دستور کار آنها قرار دارد، تلویزیون مجله ترکیبی درباره ریاست جمهوری تدارک دیده که در ۱۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای روزهای دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰ پخش خواهد شد.

گفت‌وگوی نامزدها با جوانان و مناظره کاندیداها نیز از جمله دیگر برنامه‌های انتخاباتی سیماست که جزئیات آنها هنوز کامل مشخص نشده است.

اینفوگرافی «درباره موضوعات انتخابات» نیز در ۱۰ قسمت ۴ دقیقه‌ای از ۱۴ فروردین ماه تا ۲۵ اردیبهشت ماه دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها به صورت شناور از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

برنامه «متن و حاشیه» نیز که برنامه روتین سیاسی شبکه سه است، در ایام انتخابات با موضوعات مرتبط روانه آنتن خواهد شد.

**شبکه چهار:

شبکه چهار سیما در زمان انتخابات برنامه «تا انتخابات» را روانه آنتن می‌کنئ که در ۳۰ قسمت تدارک دیده شده، پخش آن از ۸ فروردین ماه آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت. این برنامه هر روز در ساعات مختلف روی آنتن می‌رود.

«دوازدهمین انتخابات» یک برنامه ترکیبی است که در ۱۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تولید شده و هر روز ساعت ۱۹:۳۰ برای ایجاد شور و هیچان مردمی برای حضور در انتخابات پخش خواهد شد.

«سرنوشت» نیز یک ویژه برنامه دیگر است که در ۱۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تهیه دیده شده و هر روز ساعت ۱۹ به روی آنتن می‌رود.

«گفت‌وگوی فرهنگی» عنوان برنامه ترکیبی دیگری است که به مطالبات فرهنگی و هنری می‌پردازد و از ۲۳ تا ۲۸ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۲ روانه آنتن می‌شود.

همچنین شبکه چهار سیما برای انتخابات یک مجموعه انیمیشن هم با نام «درباره ریاست جمهوری» تدارک دیده که جمعه‌ها به صورت شناور به روی آنتن می‌رود. برنامه «چرخ» نیز درزمان انتخابات و از ۲۳ اردیبهشت ماه رنگ و بوی انتخاباتی به خود می‌گیرد و هر روز ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

برنامه دیگر شبکه چهار برای انتخابات پاسخ نامزدها به سه کارشناس است که در ۱۲ قست ۶۰دقیقه‌ای تدارک دیده شده است. این برنامه با محوریت مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تدارک دیده شده است.

این شبکه همچنین ۲ برنامه دیگر نیز در حوزه انتخابات دارد. یکی درباره موضوعات انتخابات است که روزهای زوج پخش می‌شود و دیگری درباره ریاست جمهوری است که از ۱۴ اردیبهشت ماه تا ۲۸ همین ماه هر شب ساعت ۲۰:۱۵ پخش خواهد شد. این مجله ترکیبی حاوی آیتم‌های گفت‌وگو، تصاویر آرشیوی و وله است.

برنامه روز انتخابات نیز در مدت زمان ۷۸۰ دقیقه از ۸ صبح به روی آنتن می‌رود و در این برنامه ارتباط زنده با مراکز اخذ رای برقرار خواهد شد.

**شبکه پنج:

شبکه پنج سیما برای انتخابات ۱۰ برنامه در نظر گرفته است. برنامه ترکیبی درباره ریاست جمهوری از روز ۱۳ فروردین آغاز شده و تا ۲۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. این برنامه ۱۵ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای است که روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

برنامه ویژه روز انتخابات نیز برنامه‌ای ترکیبی است که ۶۰۰ دقیقه زمان دارد و از ۸ صبح آغاز خواهد شد.

برنامه‌های دیگر شبکه پنج نظیر تهران ۲۰، در شهر، شهر ورزشی، اقتصاد ایران و … نیز از جمله دیگر برنامه‌های روتین شبکه پنج سیما هستند که در زمان انتخابات با محوریت این موضوع پخش خواهند شد.

**شبکه آموزش:

شبکه آموزش «روز شمار انتخابات» را تهیه کرده است که ۱۰ قسمت انیمیشن یک دقیقه‌ای است و پخش آن از ۱۹ تا ۲۸ اردیبهشت ماه خواهد بود. این برنامه هر روز ساعت ۱۴:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

«من رأی می‌دهم» نیز عنوان برنامه دیگری است که از ۱۹ تا ۲۸ اردیبهشت ماه هر روز ساعت ۱۵:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

«قانون انتخابات» نیز برنامه‌ای ترکیبی در ۲۰ قسمت ۵ دقیقه‌ای است که هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش خواهد شد. «دولت دوازدهم» نیز در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای نیز از ۱۸ تا ۱۸ اردیبهشت ماه آنتن شبکه آموزش را در ساعت ۱۷:۳۰ به خود اختصاص داده است.

شبکه آموزش همجنین در روز انتخابات به مدت ۲۰۰ دقیقه به موضوع انتخابات می‌پردازد و گزارش‌های ضبطی خود از شعب اخذ رأی را به روی آنتن می‌برد. برنامه‌های «میزان»، «صبحی دیگر»، «مشاور» و «همیشه خونه» نیز در این مدت با موضوع انتخابات پخش می‌شوند. بازپخش چند برنامه تولیدی شبکه‌های دو و چهار نیز در دستور شبکه آموزش قرار دارد.

**شبکه جام جم:

شبکه جام جم ویژه ایرانیان خارج از کشور برنامه‌های روزانه خود را منعطف کرده است که از جمله آنها می‌توان به «با همستان»، «خانه مهر»، «آنونس انتخاب ایرانی و تیزر»، «سرودهای انتخاباتی»، «کلیپ و موسیقی تصاویر»، «گزارش‌های ویژه از دفاتر خارج از کشور»، «وله و تیزر انتخابات»، «کنکاش» و … اشاره کرد.

همچنین شبکه جام جم برای روز انتخابات ویژه برنامه‌ای در ۴۰۰ دقیقه تدارک دیده که از روز جمعه ساعت ۸ به وقت تهران پخش خواهد شد.

برنامه‌ای درباره ریاست جمهوری در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای نیز در این شبکه در نظر گرفته شده که روزهای زوج ساعت ۱۸ پخش خواهد شد.

برنامه مهمی که شبکه جام جم برای زمان انتخابات در نظر گرفته، گفت‌وگوی نامزدها با ایرانیان خارج از کشور است که هر قسمت از این برنامه ۶۰ دقیقه زمان خواهد داشت و معرفی و سیاست‌های کلی نامزدهای ریاست جمهوری برای ایرانیان خارج از کشور در آن گنجانده شده است.

مستندهای انتخاباتی نامزدها نیز از شبکه جام جم پخش خواهد شد.

**شبکه قرآن:

شبکه قرآن برنامه «معرفت» را با موضوع انتخاب از دیدگاه قرآن کریم هر شب ساعت ۲۲:۳۰ پخش خواهد کرد. برنامه‌های «روزنه» و «رصد» نیز در کنار کلیپ‌ها و آرم‌استیشن‌های انتخاباتی به این موضوع می‌پردازند. ویژگی‌های رئیس جمهور از نظر امام (ره)در قالب اینوگرافی در ۱۱ قسمت ۵ دقیقه‌ای در نظر گرفته شده است.

ویژه برنامه شبکه قرآن در روز انتخابات در قالب ۳۵۰ قسمت از ساعت ۷:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

**شبکه مستند:

شبکه مستند «انتخاب خدمتگزار» را در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای درنظر گرفته است. این برنامه که روزهای شنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۲ پخش می‌شود، به مطالبات مردمی از رئیس جمهور آینده و معیارهای انتخاب اصلح می‌پردازد.

«نردبان»، «ایران»، «تاریخ شفاهی» و «همسفر» از دیگر برنامه‌های روتین شبکه مستند است که معطوف به انتخابات خواهد شد.

پرداختن به سفرهای استانی و ویژگی‌های رئیس جمهور از نظر امام (ره) از دیگر برنامه‌های این شبکه است.

شبکه مستند ویژه برنامه انتخاباتی خود را در روز انتخابات در قالب مستند گزارشی ۱۰۰ دقیقه‌ای روانه آنتن می‌کند.

**شبکه سلامت:

برنامه‌های «حال خوب»، «سلام زندگی»، «همین امروز»، «مسابقه سیب سلامتی»، «انتخابات» و «همین امشب» برنامه‌های روتین شبکه سلامت هستند که معطوف به انتخابات خواهند شد.

همچنین ویژه برنامه انتخابات برنامه‌ای ترکیبی در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای است که هر روز ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

شبکه سلامت ویژه برنامه انتخابات خود را در قالب ۱۰۰ دقیقه به روی آنتن می‌برد.

**شبکه افق:

شبکه افق سیما نیز برنامه‌های «عصرانه»، «جهان آرا»، «توافق»، «چوب خط»، «۱۸۰ درجه» و «پیوست» را که بیشتر برنامه‌های گفت‌وگو محور هستند را با مضمون انتخابات روانه آنتن خواهد کرد.

همچنین شبکه افق در روز انتخابات برنامه‌ها و گزارش‌های ضبطی را در قالب ۲۰۰ دقیقه به روی آنتن می‌برد.

**شبکه ورزش:

پخش کلیپ‌ و سرودهای انتخاباتی، گزارش انتخاباتی و کلام نور برنامه‌های شبکه ورزش مرتبط با انتخابات هستند.

همچنین ویژه برنامه انتخابات در مدت زمان ۳۰۰ دقیقه از ۸ صبح پخش خواهد شد.

**شبکه نمایش:  

شبکه نمایش سیما در مدت زمان انتخابات یک بسته خبری خواهد داشت که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در قالب ۱۰ قسمت ۵ دقیقه‌ای پخش خواهد شد. در این بسته خبری خبرهای مربوط به انتخابات پخش خواهد شد.

همچنین گزیده فیلم‌ها و سرودهای انتخاباتی مناسب هر روز پخش خواهد شد. گفت‌وگو با اهالی سینما در خصوص اهمیت انتخابات نیز برنامه دیگری است که در قالب ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای از ابتدای اردیبهشت هر روز ساعت ۱۹:۴۵ به روی آنتن خواهد رفت.

همچنین شبکه نمایش در روز انتخابات قطعات کوتاه از حضور مردم در شعب خذ رأی را در قالب ۵۰ دقیقه پراکنده پخش خواهد کرد.

**شبکه نسیم:

گزیده فیلم‌ها و سریال‌های انتخاباتی مناسب و پخش کلیپ‌های حماسی در دستور کار شبکه نسیم قرار دارد. حتی برنامه «خندوانه» از روز اول اردیبهشت ماه با حال و هوای انتخابات پخش خواهد شد. شبکه نسیم نیز در روز انتخابات قطعات کوتاه مدت در کل به مدت ۵۰ دقیقه از حضور مردم در شعب اخذ رای پخش خواهد کرد.

**شبکه امید:

شبکه امید ویژه کودکان و نوجوانان انیمیشن‌های انتخاباتی برای انتخابات در نظر گرفته است. این انیمیشن‌ها هر روز به صورت شناور به روی آنتن می‌رود.

این شبکه همچنین گزارش انتخاباتی با موضوع گفت‌وگو با رای اولی ها و مخاطبان شبکه در نظر گرفته است.

ویژه برنامه روز انتخابات شبکه امید در قالب ۱۲۰ دقیقه با موضوع گزارش‌دهی از رای اولی‌ها روانه آنتن خواهد شد.

 

منبع نوشته:فارس

انتهای پیام/8520


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads