کد خبر: 137286 - تاریخ: دوشنبه، 17 آوریل 2017 - 10:12

مشاور سازمان سنجش خبر داد؛

امروز دوشنبه انتشار کارنامه آزمون دکتری / ۳۰ فروردین زمان دریافت دفترچه انتخاب رشته

تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ مجاز به انتخاب رشته شده اند و نتایج اولیه به شکل کارنامه برای تمامی داوطلبان امروز دوشنبه ۲۸ فروردین در سایت سنجش منتشر می شود.

به گزارش خوبان، دکتر حسین توکلی – مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: بر اساس ضوابط تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۲۰ داوطلب برای شرکت در  آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ ثبت نام کردند که آزمون ورودی آن در ۷۷ گروه آموزشی در ۲۴۴ کدرشته امتحانی برای این تعداد داوطلب در روز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در یک نوبت و ۵۴ شهرستان با نظم و کیفیت مطلوب برگزار شد.

توکلی گفت: در این آزمون از تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۲۰ داوطلب تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۴۷ هزار و ۵۷۹ داوطلب معادل ۱۸.۲۶ درصد داوطلب غایب بودند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط از تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ حاضر در جلسه آزمون تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. تعداد ۱۳ هزار و ۶۳۸ داوطلب به علت نداشتن حدنصاب نمره علمی لازم مجاز به انتخاب رشته نیستند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب تعداد ۷۵ هزار و ۱۴۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته محل های دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و همچنین کدرشته محل های سایر دوره ها هستند.

توکلی افزود: از تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب تعداد ۱۲۴ هزار و ۱۵۵ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته های تحصیلی از سایر دوره های آموزش عالی (به جز دوره روزانه دانشگاه های و موسسات آموزش عالی دولتی) هستند.

وی اظهار داشت: علاوه بر صدور کارنامه اولیه برای کلیه ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داطب حاضر در جلسه برای ۴۷ هزار و ۵۷۹ داوطلب غایب در جلسه نیز کارنامه ای مبنی بر غایب بودن آنها صادر می شود.

توکلی خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ۲ ) در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به ضوابط داوطلبانی که بر اساس مفاد اطلاعیه که به همراه کارنامه آنان در روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه ۹۶ منتشر می شود، مجاز به انتخاب رشته شده باشند، برای پذیرش در کدرشته محل های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی از روز شنبه ۹ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶ به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته، با رعایت ضوابط نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته های تحصیلی مربوط به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای پذیرش در کدرشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی پس از مشاهده کارنامه می توانند به منظور انتخاب رشته در تاریخ تعیین شده به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و پس از مطالعه دفترچه انتخاب راهنمای رشته این دانشگاه و اطلاعیه مربوطه، نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته های تحصیلی مربوط اقدام و کدرشته محل ها را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

وی تاکید کرد: امکان انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در هر دو سایت سازمان سنجش و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد امکان پذیر است.

 

منبع:قدس انلاین

انتهای پیام/258


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads