کد خبر: 137271 - تاریخ: دوشنبه، 17 آوریل 2017 - 08:35

به مساحت 5 هکتار صورت گرفت

ساخت نخستین شهرک پرورش ماهیان خاویاری کشور در تالش

ساخت نخستین شهرک پرورش ماهیان خاویاری کشور در زمینی به مساحت پنج هکتار در منطقه خطبه‌سرای تالش آغاز شد.

به گزارش خوبان، استاندار گیلان در آیین کلنگ‌زنی نخستین شهرک پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان با اشاره به تلاش دولت برای افزایش تولید، اشتغال و صادرات کشور اظهار کرد: صادرات ماهیان خاویاری تاثیر مثبتی در ورود ارز به کشور دارد.

محمدعلی نجفی به اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران که با حضور نمایندگان کشورهای حاشیه دریای خزر در محل هتل سفیدکنار بندر انزلی در حال برگزار است، اشاره کرد و افزود: در اجلاس مذکور در مورد خطرهای زیست‌محیطی احتمالی برای دریای خزر از جمله تاثیر ضایعات نفتی بر ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری و راهکارهای مقابله با این پدیده مضر تبادل نظر می‌شود.

وی، استفاده از تمام فرصت‌های موجود برای اشتغال‌زایی را امری مهم خواند و تصریح کرد: منطقه تالش به واسطه ظرفیت‌ها و موهبت‌های خدادادی بسیار دارای شرایط خوبی برای تحقق شرایط مذکور است و به مسؤولان این شهرستان توصیه می‌کنم موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش فارس، در مدت شش ماه نخستین شهرک ماهیان خاویاری تالش در زمینی به مساحت پنج هکتار با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی بخش خصوصی با اشتغال‌زایی برای 60 نفر راه‌اندازی می‌شود.

شهرک ماهیان خاویاری تالش ظرفیت تولید 250 تن گوشت و 20 تن خاویار با استفاده از آب دریا را دارد ضمن اینکه مرحله دوم ساخت این شهرک پس از بهره‌برداری از مرحله نخست در زمینی به مساحت 10 هکتار آغاز می‌شود.

انتهای پیام/22


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads