کد خبر: 137221 - تاریخ: یکشنبه، 16 آوریل 2017 - 15:35

مدیرکل انتقال خون استان گیلان:

تشدید بیماری فاویسم نیاز استان گیلان به دریافت خون را افزایش داده است

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه همه ساله در فصل بهار با ورود محصول کشاورزی باقالا بیماری فاویسم در گیلان افزایش می‌یابد گفت: مردم استان گیلان نیازمند اهدای خون هستند.

به گزارش خوبان، احمد مرادی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: همه ساله با فرارسیدن فصل بهار و با ورود باقالای محلی گیلان به بازار افرادی که بیماری فاویسم دارند با مصرف این محصول دچار کم خونی می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با اشاره به اینکه تنها راه درمان بیماری مذکور تزریق خون است خاطرنشان کرد: استان گیلان از عمده‌ترین مناطقی است که افراد در فصل بهار با این مشکل روبه‌رو می‌شوند.

مرادی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به بیماری فاویسم با مصرف این محصول به‌شدت نیازمند تزریق خون هستند تصریح کرد: از تمامی اهدا کنندگان خون در گیلان تقاضا می‌شود در فصل بهار بیشتر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و همشهریان خود را در این مقوله یاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه استان نیاز بیشتری به خون با گروه خونی O منفی، O مثبت و AB منفی دارد بیان کرد: با ورود این محصول کشاورزی هم اکنون مصرف خون در استان گیلان افزایش یافته است و گذر از این مقوله نیازمند همت همشهریان خیر است.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه بالغ بر 6.5 درصد مردم گیلان به بیماری فاویسم مبتلا هستند خاطرنشان کرد: مراکز ثابت و سیار اهدای خون استان گیلان در این ایام پذیرای خیران اهدای خون در استان است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads