کد خبر: 137205 - تاریخ: یکشنبه، 16 آوریل 2017 - 10:35

رییس سازمان چای کشور:

ضریب 28 درصدی خودکفایی چای در کشور

رییس سازمان چای کشور ضریب خودکفایی چای کشور به 28درصد رسیده است.

به گزارش خوبان، دکتر محمدولی روزبهان در نشست خبری این سازمان با اشاره به اینکه چای از محصولات اساسی در کشور است،گفت: هر ایرانی سالانه یک و نیم کیلوگرم چای مصرف می کند و در مجموع صدو ده تن چای در کشور مصرف می‌شود.

وی افزود:در سالهای گذشته 13درصد چای کشور در داخل تولید می‌شد و توانستیم با اقدامات جدی و حمایت دولت، تولید چای کشور را افزایش دهیم.

روزبهان ادامه داد:تولید چای و وجود باغات چای نقش اساسی در حفظ منابع آب و خاک کشور دارند،ضمن اینکه از محیط زیست حفاظت و گردشگری را در استان بهبود می‌بخشد.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه 55هزار خانوار چایکار در کشور فعالیت می‌کنند،تصریح کرد: 157واحد کارخانه چای وجود دارد و در مجموع 500هزار نفر در کشور در حوزه تولید چای ارتزاق دارند.

وی خاطر نشان ‌کرد: چای از شرایط ناراحت کننده و رو به نزولی که داشت رها شده و در حال حاضر از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

دکتر روزبهان با اشاره به اینکه در دولت یازدهم ضریب خودکفایی چای به 28درصد رسیده است،گفت:علاوه بر موفقیت‌های درآمدی شاهد بازگشت روحیه امید در چایکاران هستیم و علاوه بر کسب این موفقیت‌های بزرگ ذائقه و اعتماد مصرف چای داخلی در بین مردم بازگشته است.

وی با اشاره به افزایش 33درصدی تولید جای در کشور،افزود:به طور معمول وقتی تولید محصولی در کشور زیاد شود،قیمت خرید آن محصول کاهش می‌یابد، این در حالیست که در مورد چای ما شاهد افزایش قیمت فروش چای داخلی هستیم.

وی ادامه داد: 90چای تولیدی به فروش رفته است و در حال حاضر فقط 3هزار تن چای باقی مانده است .

روزبهان با اشاره به اینکه چای ایران چای کیفی و سالم است و به جرات می توان گفت، هیچ کشوری چای با سلامت و کیفیت ایران تولید نمی‌کند آن هم به دلیل شرایط آب و هوایی حتی یک گرم سم در آن استفاده نمی شود،گفت: بهترین نقشه راه در صنعت چای پرهیز از تصمیم های لحظه‌ای است و به هیچ وجه نباید مسیرهای حرکت چای مرتبا تغییر کند.

وی تاکید کرد: چای در تغییرات لحظه‌ای سیاست ها آسیب زیادی می‌بیند و باید با سیاست‌های حمایتی افزاینده و تصمیم های تدریجی پیش برویم.
انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads