کد خبر: 137185 - تاریخ: شنبه، 15 آوریل 2017 - 22:35

تنبلی چشم در کودکان، پیامد بازی‌های دیجیتالی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با اشاره به اینکه بازی‌های دیجیتالی عامل اصلی تنبلی چشم در کودکان است، راهکارهایی برای رهایی از خستگی چشم ارائه داد.

به گزارش خوبان، محمد اسحاقی عضو هیئت علمی گروه چشم شهید بهشتی و فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و انحراف چشم؛ با اشاره به عیوب انکساری در کودکان، اظهار داشت: رشته چشم پزشکی در ایران طی سال‌های گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و ایران همگام با سایر کشورهای پیشرفته از جدید ترین روش‌های جراحی برای معاینات چشم استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: عیوب انکساری در کودکان به دلیل مسائل مختلف از جمله عوامل ژنتیکی، تماشای زیاد تلویزیون و همچنین گذراندن اوقات خود با وسایل دیجیتال بوده و سبب بروز بیماری‌های انکساری در چشم می‌شود.

اسحاقی عنوان کرد: به دلیل نحوه نا درست نگاه به وسایل دیجیتال از جمله تبلت و موبایل بروز بیماری عیوب انکساری چشمی در کودکان امروزه نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: در هنگام استفاده از وسایل دیجبتال و به خصوص تبلت افراد باید به ازای هر ۲۰ دقیقه به یک نقطه دور نگاه کنند و این امر سبب رفع خستگی چشم می‌شود و تا حدی از تنبلی چشم جلوگیری می‌کند.

اسحاقی ادامه داد: عینک ساده‌ترین راه درمان تنبلی چشم است و این عارضه با عمل لیزر نیز قابل درمان است.

وی گفت: لیزر یکی از روش‌های اصلاحی تنبلی چشم است، البته گاهی بعد از عمل جراحی عفونت‌های چشمی، تغییر شکل قرنیه و بسیاری از مشکلات دیگر برای بیمار ایجاد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads