کد خبر: 136763 - تاریخ: دوشنبه، 10 آوریل 2017 - 14:49

رئیس پلیس فتا استان گیلان خبرداد:

دستگیری عاملان انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در شبکه اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری عاملان انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در شبکه اجتماعی خبر داد.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدخانی رئیس پلیس فتا استان گیلان اظهار داشت : در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان ، مبنی بر انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در شبکه اجتماعی ، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی‌جویی فنی و پلیسی، عاملان انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در شبکه اجتماعی که یک مرد 40 ساله و یک زن 45 ساله اهل و ساکن رشت بودند شناسایی ، با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد : مرتکبین این قبیل از جرایم در فضای مجازی به تصور اینکه هویت واقعی آنان در پشت نقاب مجازی پنهان خواهد ماند دست به چنین اعمال غیر اخلاقی زده و با آبروی شهروندان در پیام رسان های موبایلی به این شکل بازی می کنند غافل از اینکه کارآگاهان پلیس فتا با بهره جستن از توان فنی و مهندسی و جمع آوری آثار دیجیتالی بر جا مانده در فضای مجازی ، پرده از هویت مجازی بزهکاران سایبری برداشته و آنها را شناسایی و تحویل مرجع قضایی می نمایند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه فنآوری اطلاعات و ارتباطات ضمن تاثیرگذاری بر تمامی جنبه ها و شوون زندگی اجتماعی بشر بر جرایم ، تهدیدها و آسیب ها نیز تاثیر گذاشته است افزود : بسیاری از جرایم قدیمی با استفاده از ابزارهای رایانه ای با سهولت ، اثر گذاری و منافع بیشتر از سوی مجرمین صورت می گیرد و حتی دسته ی دیگری از جرایم که کاملاً جدید بوده و صرفاً به فضای مجازی اختصاص دارند ، بروز و ظهور پیدا کرده اند .

سرهنگ محمدخاني با تاکيد بر اينکه شهروندان در انتخاب پيام رسان هاي موبايلي شرکت هاي بيگانه و استفاده از خدمات آن ها، محرمانگي و امنيت اطلاعات شخصي را بايد جدي بگيرند، افزود : کاربران در ارتباط ، انتشار و اشتراک ، تقواي رسانه اي را رعايت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشاني Gfata@police.ir گزارش كنند.
رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای به انگیزه تسویه حساب شخصی و انتقام جویی از دیگران ، اکاذیبی را برخلاف حقیقت در پیام رسان های موبایلی انتشار می دهند ، گفت: مطابق ماده 18 از فصل پنجم – هتک حیثیت و نشر اکاذیب ، قانون جرائم رایانه‌ای ، انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی جرم تلقی و مرتکبین این قبیل از جرایم ، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

 

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads