کد خبر: 136217 - تاریخ: دوشنبه، 3 آوریل 2017 - 09:12

خوبان خبر گزارش می دهد:

جاده چاپارخانه خمام نیازمند تدبیر مسئولین/درخواست نصب سرعت گیر برای نجات جان اهالی

راه ارتباطی امن و با زیرساخت درست یکی از ضروریاتی است که وجود یک راه ارتباطی مناسب و استاندارد می تواند زمینه توسعه گردشگری در مناطق مستعد و همچنین حضور سرمایه گذاران را در نقاط مختلف کشور فراهم می کند.

به گزارش خوبان؛ راه ارتباطی امن و با زیرساخت درست یکی از ضروریاتی است که وجود یک راه ارتباطی مناسب و استاندارد می تواند زمینه توسعه گردشگری در مناطق مستعد و همچنین حضور سرمایه گذاران را در نقاط  مختلف کشور فراهم می کند، که اگر در این زمینه کاستی وجود داشته باشد توسعه آن شهر و روستا را با خطر جدی روبرو می کند.

چاپارخانه» بخش خمام رشت یکی از روستاهای کشت برنج باکیفیت گیلان است. این روستا البته زادگاه یوسف هاشمی کاشف رقم برنج هاشمی برنج خوش عطروطعم گیلان نیز است .

اما این روستا به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی جاده رشت به انزلی با مشکلاتی نیز روبرو است. سرعت‌بالای ماشین‌های درگذر سبب تصادفاتی زیادی در این منطقه شده است؛ عابران زیادی  جان خودشان را ازدست‌داده‌اند و یا راهی بیمارستان شده‌اند.

مجید نظمی دهیار این روستا در گفتگو با خوبان خبر گفت: روستای چاپارخانه با ۱۲۵۰ تن جمعیت دارد و در مسیر اصلی جاده رشت به انزلی قرار دارد. علاوه بر روستا چاپارخانه بقعه‌ای نیز در نزدیکی جاده وجود دارد که به دلیل برگزاری مراسم ختم در برخی روزها بسیار شلوغ است.  او می‌گوید: در این جاده تصادفات زیادی انجام‌شده است.

نظمی خواسته‌ی مردم این روستا را نصب سرعت گیر می‌داند و می‌گوید: اما در جواب درخواست ما گفته‌شده است که شورای ترافیک با نصب ترافیک در جاده اصلی به‌سختی موافقت می‌کند.

دهیار چاپارخانه گفت: سرعت گیر می‌تواند سرعت خودروها را کم کند و عابران با آسایش بیشتری از مسیر عبور کنند.

دهیار روستای چاپارخانه پل هوایی و یا زیرگذر را نیز راه‌حل‌های عبور بی‌ دغدغه‌ی عابران می‌داند و می‌گوید: یک پل هوایی در سر بازار که با مشکلات شبیه ما درگیر بود نصب شد که باعث شده است مشکلات آنجا و تصادفات خودرو و عابر حتی به صفر برسد./

انتهای پیام/545


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads