کد خبر: 136149 - تاریخ: شنبه، 1 آوریل 2017 - 09:35

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان:

افزایش اقامت گردشگران داخلی و خارجی در نوروز گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: اقامت گردشگران داخلی و خارجی در استان در نوروز امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آذرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شش میلیون و 350هزار و 836 گردشگر داخلی بصورت نفر شب اقامت از 26 اسفندماه 95 تا پایان دهم فروردین ماه جاری در گیلان اقامت گزیده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، 25 و نیم درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در زمان یادشده 623گردشگر خارجی نیز از جاذبه های گردشگری استان بهره مند شدند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد: در همین مدت، 155 هزار و 879 نفر از موزه ها و بناهای تاریخی استان بازدید کرده اند که این رقم نسبت به سال گذشته، هشت و نیم درصد رشد داشته است.
آذرپور تاکید کرد: گردشگران داخلی و خارجی سفیران فرهنگی هر استان محسوب می شوند و امیدواریم مردمان میهمان نواز این سرزمین، همچون همیشه میزبانان شایسته ای برای آنان باشند.
یک هزار و 748 واحد گردشگری در گیلان فعال است و در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد، چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
17 موزه در نوروز امسال برای بازدید میهمانان نوروزی مهیا شده که هشت موزه در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار دارد.

انتهای پیام/5566


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads