کد خبر: 13602 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 دسامبر 2012 - 20:59

شکار يك پهپاد ديگر آمریکا توسط سپاه

چند هفته پس از شليك جنگنده‌هاي ايراني به يك پهپاد آمريكايي كه وارد حريم هوايي كشور شده بود، فرمانده نيروي دريايي سپاه، اين بار از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از رجا نیوز، چند هفته پس از شليك جنگنده‌هاي ايراني به يك پهپاد امريكايي كه وارد حريم هوايي كشور شده بود، فرمانده نيروي دريايي سپاه، اينبار از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

اين در حالي است كه در آبانماه سال جاري نيز ورود يك فروند پهپاد امريكايي به حريم هوايي كشورمان با واكنش و شليك پدافند ايراني مواجه شد كه موجب فرار اين پهپاد از حريم هوايي كشور شد.

در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه پهپاد شكار شده از نوع اسکن ایگل (ScanEagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آیند.

دریادار علی فدوی همچنین با اشاره به آمادگی های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت های محوله و اشراف اطلاعاتی همه جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین ماه سال 1366 حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و آنچه در 5/1 سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد را دیده اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلما وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست.

وی تأکید کرد: شرایط ما عالی است و آمادگی های نیروی دریایی سپاه در بهترین حالت قرار داد.

در ماجراي شلیک جنگنده های ایرانی به سمت پهپاد امریکایی كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري امريكا صورت گرفت، محافل نظامي و امنيتي امريكا تلاش كردند از انتشار خبر اين موضوع اجتناب كنند تا خواست افكار عمومي امريكا براي پاسخ به اين اقدام ايران تحريك نشود.

موضوعي كه با چند روز تاخير به رسانه‌هاي غربي كشيده شده و محافل اطلاعاتی، نظامی و راهبردی را در واشینگتن دچار سردرگمی کرده است. چنانكه اقدام تقریبا غیر منتظره و بسیار سریع و موثر ایران در راندن هواپیمای بدون سرنشین امریکا از مرزهای هوایی خود، پیام های مهمی را در دل خود پنهان داشت که منابع غربی تا کنون در تحلیل های خود قادر به آشکارسازی آن نبوده اند.

انتهای پیام/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads