کد خبر: 136019 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 مارس 2017 - 16:39

رئیس جمهور در انزلی:

پیشرفت ۷۰ درصدی ارتباطات دو کشور ایران و روسیه/ عده ای می گویند مردم ایران که در سال ۹۲ رأی دادید کار درستی نکردید

رئیس جمهور گفت: برخی می خواهند همه چیز را مبحوس و مردم را ناامید کنند. عده‌ای به دنبال این هستند که بگویند مردمی که سال ۹۲ رأی دادید و دولت یازدهم را انتخاب کردید، کار خوبی نکردید.

به گزارش خوبان، حسن روحانی در مراسم افتتاح دو پست اسکله بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از دریای خزر به خوبی استفاده نشده است، اظهار کرد: طرح مارینای بندر کاسیپن که ۳۵۰ قایق می‌تواند در آن پهلو بگیرد فرصتی برای بهره‌مندی تفریحی از دریای خزر است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت تالاب انزلی حفاظت شود، گفت: تالاب می‌تواند جاذبه گردشگری و توریستی داشته باشد و باید از ارتباط خود با کشورهای همسایه استفاده کنیم.

رییس جمهور گفت: یکی از راه‌های دسترسی به این کشورها ارتباطات دریایی بوده و ارزان‌ترین وسیله، حمل و نقل دریایی است و یکی از بحث‌های ما در روسیه نوع ارتباطات ما بود.

روحانی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ارتباطات دو کشور ایران و روسیه در حوزه های اقتصادی و تجاری، افزود: اکنون فعالیت اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و روسیه به ۲۰۰ درصد رسیده و افزایش یافته است.

وی یکی از راه‌های بهره‌برداری از دریا، پرورش ماهی در قفس است که باید استفاده کنیم، افزود: اسکله ۱۲ هزار تنی در بندر کاسپین داریم که با آبخور ۱۴ متر می‌تواند افزایش یابد.

روحانی با اشاره به اینکه برخی ایرادها به مناطق آزاد وجود دارد مبنی بر اینکه منطقه واردات آزاد است نه صادرات، گفت: منطقه آزاد باید موجب توسعه ارتباطات و جاذبه‌های کشور شود و نوبخت باید به منطقه آزاد کمک کند تا این منطقه به راه‌آهن متصل شود.

رئیس جمهور گیلان را حلقه وصل بین مناطق ایران و کشورهای شمالی دانست و گفت: یکی از قراردادهای ما در روسیه انعقاد ۶ هزار واگن باری است که حدود ۵ هزار واگن باری در ایران ساخته می‌شود.

وی در ادامه متذکر شد: عده ای امروز مردم را ناامید می کنند و می‌خواهند بگویند مردم ایران که در سال ۹۲ رأی دادید، کار درستی نکردید.

رییس جمهور بیان کرد: کسی که انتخاب شده منتخب مردم است و اگر مردم نباشند و کمک نکنند دولت قادر به انجام کارهای عظیم نیست.

روحانی با بیان اینکه به‌زودی راه‌آهن رشت‌ـ‌آستارا با مشارکت آذربایجان آغاز می‌‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع به زودی ‌آغاز می‌شود و هر قدمی که برداشته شود باید امید ایجاد کند.

وی با اشاره به حلول ماه رجب، گفت: امیدوارم برخی رسانه‌ها شیوه‌ خود را در این سه ماه مبارک کنار بگذارند و از ماه شوال دوباره آغاز کنند!

منبع:دیارباران

انتهای پیام/5489


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads