کد خبر: 135761 - تاریخ: یکشنبه، 26 مارس 2017 - 23:34

معاون سازمان مدیریت بحران کشور:

نجات تمام افراد گرفتار سیلاب جازموریان/عملیات امداد به پایان رسید

– معاون و سخنگو سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تمام افراد گرفتار شده در سیلاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان نجات پیدا کرده‌اند و عملیات امداد با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش خوبان، بهنام سعیدی عصر امروز در حاشیه عملیات امداد و نجات عشایر گرفتار سیلاب منطقه جازموریان واقع در جنوب استان کرمان با اشاره به آخرین اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در این منطقه اظهار داشت: عملیات امداد و نجات به عشایری که در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب در منطقه جازموریان در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند از نخستین ساعات وقوع حادثه در دستور کار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار کرمان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در منطقه این عملیات با موفقیت انجام شد و تمام افراد گرفتار در سیلاب نجات پیدا کردند.

سعیدی بیان داشت: در عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان چندین تیم امدادی و تیم واکنش سریع در منطقه جازموریان حضور داشتند که اقدامات آن‌ها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جوی، وسعت زیاد منطقه و پراکندگی عشایر کار امداد و نجات در جازموریان دشوار شده بود، تصریح کرد: با توجه به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته به صورت شبانه‌روزی بیش از ۱۰۰ نفر از محصور شدگان در باتلاق جازموریان نجات و اسکان داده شده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه امروز نیز یک فروند بالگرد برای گشت‌زنی و بررسی منطقه جازموریان به این منطقه اعزام شد و کار تجسس را آغاز کرد، گفت: این اقدام برای اطمینان در عملیات امداد و نجات انجام گرفت تا در صورت مشاهده احتمالی افرادی که در این منطقه گرفتار سیلاب شده‌اند، امداد رسانی انجام گیرد.

سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: امروز سه گروه امدادی از جمعیت هلال‌احمر و فرماندهی قرارگاه جنوب‌شرق ارتش با امکانات مهندسی و یگان پهباد در منطقه حضور دارند و مشکل خاصی برای امدادرسانی وجود ندارد.

وی افزود: تیم های امداد و نجات با تجهیزات تخصصی نجات همچنان در منطقه جازموریان حضور دارند و در این زمینه آمادگی مطلوبی وجود دارد.

سعیدی بیان داشت: افراد نجات‌ یافته از سیلاب در شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب اسکان داده شدند.

وی با تقدیر از دستور رسیدگی ویژه توسط اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اقدامات و تلاش‌های استاندارکرمان، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی به ویژه ارتش و سپاه و همچنین بومیان منطقه جازموریان گفت: کار جمعی بسیار خوبی صورت گرفت که می‌تواند الگوی خوبی برای سایر حوادث مشابه باشد.

وی همچنین با اشاره به حضور مستمر مسؤولان استانی در عملیات امداد و نجات سیلاب جازموریان ابراز داشت: باید از حضور ابوالقاسم سیف‌اللهی معاون عمرانی استانداری کرمان، خلیل همایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، علی گنج‌کریمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و فرمانداران شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب به دلیل حضور شبانه‌روزی از نخستین روز سال جدید در منطقه جازموریان و همچنین انجام اقدامات جهادی در زمینه امداد و نجات عشایر گرفتار در سیلاب تقدیر شود.

بنا بر این گزارش بهنام سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در منطقه جازموریان واقع در جنوب استان کرمان از نزدیک در جریان امدادرسانی به عشایر گرفتار سیلاب قرار گرفت

منبع:مهر

انتهای پیام/556


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads