کد خبر: 13551 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 دسامبر 2012 - 11:32

عربستان جنگ نیابتی با ایران را علنی کرد! +سند

خوبان خبر: سعود الفیصل” در سخنانی که نشان از کینه وی دارد مدعی شد: “سران تهران در تلاش اند تا در کویت و لبنان هرج و مرج ایجاد کنند و با مسلح کردن “حزب الله” در راه ایجاد تفرقه در این کشور گام برمی دارند. آنها در عربستان سعودی نیز به دنبال جذب عامل هستند تا در کشور ایجاد بی ثباتی کنند

به گزارش خوبان به نقل از بولتن نیوز، سعود الفیصل بن عبد العزیز آل سعود” وزیر خارجه عربستان، در سفر به وین برای افتتاح “مرکز بین المللی گفتگوی ادیان ملک عبدالله” به مصاحبه با “وینر تاسیتونگ” پرداخت. که سایت “روز آنلاین” آن را پوشش داده است.
این نشریه در مقدمه سوال خود، با عبارات شیطنت آمیزی خطاب به وزیر خارجه سعودی می گوید: “تنش هایی میان عقاید اسلامی شیعیان و سنی ها وجود دارد. این تنش ها باعث تیره شدن روابط میان ایران و عربستان سعودی شده است. جنگ داخلی سوریه جنگی است که در یک طرف آن ایران به عنوان حامی حکومت بشاراسد قرار دارد و در طرف دیگر کشورهایی مانند عربستان سعودی، قطر و ترکیه هستند که از مخالفان حمایت می کنند.”
وزیرخارجه عربستان در پاسخ به سوال خبرنگار این نشریه تاکید می کند: رقابت ما با ایران یکی از دلایل حضور ما در سوریه است!
وی اضافه می کند: ما شاهدیم که هیچکس برای حمایت از مردم سوریه که با یک ماشین سرکوب تا دندان مسلح روبروست تلاش نمی کند. این “جمهوری اسلامی” است که این شرایط را در سوریه به وجود آورده. درواقع حکومت تهران بخشی از راه حل محسوب نمی شود، بلکه بخشی از مشکل است.
سعود الفیصل” در سخنانی که نشان از کینه وی دارد مدعی شد: “سران تهران در تلاش اند تا در کویت و لبنان هرج و مرج ایجاد کنند و با مسلح کردن “حزب الله” در راه ایجاد تفرقه در این کشور گام برمی دارند. آنها در عربستان سعودی نیز به دنبال جذب عامل هستند تا در کشور ایجاد بی ثباتی کنند. “
وی مساله فلسطین را نیز بهانه ای می داند که ایران بوسیله آن در کشورهای عربی دخالت می کند!
وزیر خارجه عربستان با اشاره به انتقاد جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضع اتحادیه کشورهای عرب درباره نظام سوریه می گوید: به واقع تهران در اتحادیه کشورهای عرب چه جایگاهی دارد؟

 

سعود الفیصل در پایان بدون توجه به کمک های گوناگون کشورهای غربی به شورشیان مسلح در سوریه، درباره نگاه این کشورها به حوادث داخلی این کشور اضافه می کند: ابتدا این بهانه را مطرح کرده بودند که مخالفان متحد نیستند و به همین دلیل نمی توان به آنها کمک کرد. ولی اکنون مخالفان متحد شده اند و دیگر هیج بهانه ای برای غرب باقی نمانده که به آنها کمک نکند. شما نمی توانید در مورد حقوق بشر صحبت کنید و زمانی که حق زندگی شهروندان سوری زیر پا گذاشته می شود خود را کنار بکشید.
سخنان حقوق بشری سعود الفیصل بن عبد العزیز آل سعود در حالیست که گذشته از ترور حکومتی “شیخ نمر” و دزدیدن پیکر نیمه جانش، دستان سران رژیم آل سعود به خون مردم مظلوم بحرین و عربستان آلوده است.
انتهای پیام/س.د
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads