کد خبر: 135072 - تاریخ: شنبه، 18 مارس 2017 - 14:09

لاهوتی مطرح کرد:

کاهش وابستگی شهرداری به شورا با انتخاب شهرداران توسط مردم

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت:انتخاب شهرداران توسط مردم و تحقق مدیریت واحد شهری راهکار کاهش وابستگی شهرداری ها به شوراها است.

به گزارش خوبان، مهرداد لاهوتی،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای تقویت شهرداری‌ها و کاهش وابستگی و همراهی شوراهای اسلامی شهرها با شهرداری‌ها،گفت:شوراها در حال حاضر شورای شهرداری هستند،از این رو شوراها باید به جایگاه اصلی خود ارتقا پیدا کنند تا وابستگی آنها به شهرداری‌ها کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت واحد لازمه ارتقا جایگاه شوراها و تقویت مدیریت شهرداری است،تصریح کرد:بسیاری از تصدی‌های شهری را می‌توان به شهرداری‌ها واگذار کرد، در حقیقت واگذاری‌ها سبب حذف نگاه مردم به دولت در موارد حساس می‌شود.

لاهوتی گفت:تقویت نظارت از سوی شوراهای شهر ضمن واگذاری تصدی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، تشکیل هیات تطبیق مصوبات شورا نیز از سوی مجلس هم باید در همین راستا دنبال شد تا مصوبات بررسی و تصویب نهایی ‌شود، در این حالت تخلفات هم از سوی هیات تطبیق مصوبات بررسی خواهد شد،در واقع تداخل شوراها در شهرداری ها هم تخلف است که باید پیگیری شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:علاوه بر واگذاری تصدی‌های شهری و تقویت نظارت شوراها باید تغییراتی در نحوه انتخاب شهرداران صورت گیرد تا وابستگی شهردار به شورا کاهش یابد، چراکه انتخاب شهردار توسط مردم می‌تواند بهترین راهکار باشد، کما اینکه نحوه استیضاح شهردار هم تغییراتی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری طرح مدیریت واحد شهری و درآمد پایدار شهرداری‌ها،گفت:این طرح ها در این زمینه می‌تواند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد.

به گزارش خانه ملت، رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:تغییر در نحوه انتخاب شهرداران بیش از سایر موارد می‌تواند در کاهش وابستگی شهرداری‌ها به شوراها یا بلعکس تاثیرگذار باشد.

 

انتهای پیام/41646


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads