کد خبر: 134974 - تاریخ: جمعه، 17 مارس 2017 - 08:28

رئیس کل دادگستری استان گیلان:

کاهش مانده پرونده های محاکم تجدید گیلان در سال 95

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: در سال 95 مانده پرونده های شعب و اوقات دادرسی محاکم تجدید نظر کاهش داشته و روند مطلوبی در ارتقاء کیفی آنها حاصل گشته است.

به گزارش خوبان،احمد سیاوش پور در نشست جمع بندی سال 95 محاکم تجديدنظر گیلان، نقش قضات را در حوزه عدالت و امنیت زاید الوصف خواند و تصریح کرد:قضات باید به دانش روز مسلح بوده و همواره در مسیر ارتقاء علمی گام بردارند.

وی خاطر نشان کرد: پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی کشور ما به پشتوانه ملت در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و با اقتدار در مسیر پیشرفت گام بر می دارد.

این مقام ارشد قضایی امنیت را بزرگترین نعمت و دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:در شرایطی که کشورهای خاورمیانه در بحران و جنگ و کشتار به سر می برند مردم ایران در امن ترین وضعیت زندگی می کنند.

سیاوش پور با اشاره به وعده الهی در قرآن، افزود:اراده یک مردم و امت میتواند مقدرات را نیز تغییر دهد.

وی با بیان اهمیت دستگاه قضایی، گفت:قوه قضائیه امروز با استقلال و عزتمند و با صلابت در عرصه اجرای عدالت گام بر می دارد.

رئیس کل دادگستری استان معلمان، پزشکان و قضات را سه قشر فرهیخته جامعه و دارای جایگاهی والا برشمرد و ادامه داد:جامعه شناسان معتقدند اگر این سه گروه سالم باشند جامعه ای مقاوم و نفوذناپذیر خواهیم داشت و اگر این افراد دچار تنزل و انحطاط شوند جامعه رو به نابودی و فروپاشی حرکت خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی استان با تقدیر از عملکرد قضات تجدید نظر استان،تصریح کرد:دیوان عالی و محاکم تجدید نظر نسبت به بخش های مادون خود جنبه نظارتی داشته و باید هرگونه کاستی یا نواقص در محاکم بدوی و دادسراها را متذکر گردند.

وی افزود:در سال 95 مانده پرونده های شعب و اوقات دادرسی محاکم تجدید نظر کاهش داشته و روند مطلوبی در ارتقاء کیفی آنها حاصل گشته است.

 

انتهای پیام/16356


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads