کد خبر: 134233 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 مارس 2017 - 07:49

پس از انتصاب مجدد به سمت مدیر کل آژانس انرژی اتمی؛

آمانو: با دقت به نظارت و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات ایران ادامه می‌دهیم

یوکیا آمانو پس از انتصاب مجددش به سمت مدیر کل آژانس انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: با دقت به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات ایران ادامه می‌دهیم.

به گزارش خوبان،  یوکیا آمانو مدیرکل کنونی آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از انتصابش از سوی اعضای شورای حکام برای دوره بعدی مدیر کلی آژانس درباره ایران گفت: ما با دقت به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام ادامه خواهیم داد.
مدیر کل آژانس پس از انتصابش از سوی اعضای شورای حکام با حضور در نزد خبرنگاران در بیانیه ای کوتاه همچنین درباره کره شمالی گفت: ما آمادگی داریم به محض حصول تحولات سیاسی، کار نظارتی خود را در کره شمالی از سر بگیریم.
آمانو تاکید کرد: ما به اجرای ماموریت خود بعنوان یک سازمان فنی به شکلی متوازن و بی‌طرفانه و در جهت منافع کلیه اعضا اقدام خواهیم کرد. وی افزود: ما به کشورهایی که در صدد شروع تولید انرژی هسته ای و یا توسعه برنامه های خود در این زمینه هستند کمک خواهیم کرد تا جنبه های ایمنی و امنیت هسته ای خود را تقویت کنند.
اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بعدازظهر امروز یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را بعنوان مدیرکل جدید آژانس منصوب کردند.
بر اساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی، شورای حکام امروز یوکیا آمانو را برای این سمت منصوب و جهت تایید نهایی به کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی معرفی می نماید.
یوکیا آمانو مدیر کل کنونی آژانس تنها نامزدی بود که خود را دوباره برای این پست که چهار ساله است کاندید کرده بود.
بر اساس روال کار آژانس، اجلاس عمومی آژانس بین المللی که در ماه سپتامبر آینده سال جاری در وین با حضور نمایندگان تمامی کشورهای عضو آژانس برگزار خواهد شد تصمیم شورای حکام در انتخاب مدیرکل جدید را مورد تایید قرار می دهد. فعالیت کنونی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آخر نوامبر سال جاری پایان می یابد و دوره فعالیت مدیر‌کل جدید آژانس از اول دسامبر سال جاری اغاز خواهد شد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads