کد خبر: 133859 - تاریخ: یکشنبه، 5 مارس 2017 - 08:13

وزیر کشور:

زمان ثبت نام انتخابات شوراها 30 اسفند خواهد بود

افرادی که از هم اینک اعلام کرده اند نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند از هر گونه فعالیت تبلیغاتی در عرصه عمومی خودداری کنند که در صورت مشاهده، با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه این مطلب را پس از افتتاح ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وزیر کشور گفت: امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته با بخش های مختلف بتوانیم انتخاباتی باشکوه و قانونی را در سال ۱۳۹۶ برگزار کنیم.

رحمانی فضلی افزود: همه اقدامات قانونی برای برگزاری انتخابات انجام شده و در حال حاضر نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حال انجام است که تا عصر امروز ۲۶۹ نفر در این انتخابات نام نویسی کرده اند.

وی با یادآوری اینکه ۳۰ اسفندماه زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است اظهارکرد: نگرانی ما برای این انتخابات ، بحث ارایه گواهی عدم سوء پیشینه است که داوطلبان برای ارایه این گواهی الزام دارند.

وزیر کشور گفت: کسانی که قصد داوطلبی در انتخابات شوراهای اسلامی را دارند از هم اکنون برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند که در این زمینه هماهنگی های لازم با دستگاه های مرتبط انجام شده است.

رحمانی فضلی در ادامه درباره فعالیت برخی نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: افرادی که از الان نامزدی خود را اعلام می ‌کنند نباید در اماکن عمومی تبلیغات داشته باشند. این موضوع را به معاون سیاسی و استانداری ها ابلاغ کردیم و اگر چنین تبلیغاتی انجام شود حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره قانونی بودن یا قانونی نبودن حضور افرادی که اعلام نامزدی کرده اند در برنامه ها صدا و سیما گفت:‌ اگر این حضور در چارچوب وظایف اداری و مسوولیت آن‌ ها باشد بلامانع باشد اما اگر تبلیغات باشد مدیران صد ا و سیما باید مانع آن شوند.

وزیر کشور افزود: قانون در زمینه انتخابات ریاست جمهوری تکلیف را روشن کرده است، در این زمینه کمیته تبلیغات تشکیل می‌ شود و صدا و سیما برنامه های انتخاباتی خود را باید به تایید این کمیته برساند که وزیر کشور هم رییس این کمیته است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در خصوص اقدامات جاری صدا و سیما نیز من جلسه ای با مدیران صدا و سیما داشتم و تاکید کردم که انتخابات یک موضوع ملی است و صدا و سیما نباید به گونه ای رفتار کند که شائبه طرفداری از نامزدی خاص در میان مردم ایجاد شود.

وزیر کشور گفت: از صدا و سیما خواسته ایم این مسایل را رعایت کند؛ البته ما در وزارت کشور و شورای نگهبان، بازرسی و نظارت هم داریم که اگر به مواردی برسیم که در صدا و سیما یا نهادی دیگر خلاف بی طرفی عمل می شود، حتما تذکر دهند.

رحمانی فضلی درباره برگزاری انتخابات سال آینده به صورت تمام الکترونیکی نیز افزود: شاید در بخشی از حوزه های انتخابیه برای انتخابات شوراهای اسلامی، انتخابات را به صورت صد درصد الکترونیکی برگزار کنیم.

انتهای پیام/626


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads