کد خبر: 13345 - تاریخ: یکشنبه، 2 دسامبر 2012 - 12:52

حکم احمدی‌نژاد برای‌ مشایی/شما را مؤمن، پاك، عارف، شایسته، امين و هدیه‌ای الهی براي خود مي‌دانم

خوبان خبر: رئیس جمهور در حکمی رئیس دفترش را که به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری مطرح است، به عنوان مشاور خود و رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد منصوب كرد.

به گزارش خوبان، رئیس جمهور در حکمش برای مشایی آورده است: اينجانب جنابعالي را انساني موحد، مؤمن، پاك، صبور و داراي قلب و انديشه اي زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهاي الهي و آحاد مردم جهان و عميقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوي، حاكميت جهاني توحيد، عدالت، عشق و آزادي و مديريت مشترك ملت ها و فردي شايسته، مدير، مدبر و امين و از جهات گوناگون توانمند مي شناسم و آشنايي و همكاري با شما را براي خود هديه اي الهي و افتخاري بزرگ مي شمارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری متن كامل اين حكم به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

جناب آقاي مهندس اسفنديار رحيم مشايي

سلام عليكم

همه انبياءالهي آمده اند تا حقيقت انسان را به او بشناسانند و در پهنه هستي متجلي كنند. آمده اند تا زندگي سعادتمند و حيات طيبه الهي را به جامعه بشري هديه نمايند. آمده اند تا انسان را از خاك تا خدا بالا كشند و او را تا ظهور همه اسماء و صفات الهي در وجودش ياري نمايند.

انجام اين مأموريت مستلزم آن است كه انسان حقيقت خود را بشناسد و از همه مرزهاي جهل و خرافه و تعصبات قومي، قبيله اي، جغرافيايي، ملي و حتي به ظاهر مذهبي عبور كند و اصل فطرت الهي خود را دريابد و خدا را در آيينه وجود خويش متجلي ببيند.

تحقق اين هدف اصلي از آفرينش جهان و انسان نيازمند آن است كه يگانه پرستي، عدالت، عشق و آزادي در سراسر زمين مستقر گردد.

و اين نخواهد شد مگر اينكه اولاً انسانها الهي و جهاني بينديشند و عمل نمايند و ثانياً حاكميت جهاني صالحان، عدالت خواهان و گل سرسبد هستي، انسان كامل يعني بالاترين تجلي خداوند و عينيت توحيد، معنويت، عدالت و عشق و آزادي و تنها راه مستقيم بين انسان و خدا مستقر گردد.

تلاشهاي بشر براي رسيدن به سعادت، كمال انساني و برپايي صلح، رفاه و آرامش بدون تمسك و پيروي از حقيقت انسان كامل ره به جايي نبرده است.

ماركسيسم و سرمايه داري آخرين و نقطه اوج تكاپوي جامعه بشري براي پاسخگويي به خواست فطري خود در تحقق سعادت، خارج از مدار انسان كامل يعني حلقه اتصال انسان با خدا، بوده است.

ماركسيسم رفت و به تاريخ پيوست و اينك سرمايه داري نيز نفس هاي آخر را مي كشد و جامعه بشري همچنان در تكاپو و در انتظار يافتن صراط مستقيم براي استقرار كامل عدالت، اخلاق و آزادي حقيقي پايدار و مآلاً كرامت انساني است.

جنبش عدم تعهد نشان از عمق دريافت و فهم پيشگامان اين جنبش از تحولات جهاني و تاريخي و عدم توانايي دو جريان پيش گفته در پاسخ به نياز واقعي و اساسي جامعة‌ بشري براي تأمين صلح پايدار و همزيستي مسالمت آميز براساس عدالت و احترام متقابل در جهان است.

اين جنبش فارغ از قطب بندي قدرت و ثروت و صرف نظر از تفاوت و اختلاف در زبان،رنگ، نژاد وگرايش هاي ديني مذهبي به دنبال دنيايي عاري از تبعيض، ظلم،تحقير و تخفيف انسان، فقر، فساد و سلطه گري است و با نگاهي جهاني به دنبال رفاه و سعادت براي همگان و ساختن دنيايي سرشار از عشق و زيبايي براي همه ملت ها و انسان هاست.

اين امر مهم جز در سايه مشاركت عمومي و آزادانه ملت ها در مديريت جهان و استقرار عدالت در همه ابعاد آن محقق نمي گردد. روشن است كه انديشه مهدوي تنها راه نجات انسان و تحقق آرزوهاي جامعه بشري و التيام بخش همه زخم هاي كهنه و تاريخي است.

به لطف الهي يك بيداري وسيع در جوامع بشري و آحاد انسانها در راه است. مرزها به سرعت برداشته و انديشه ها و افق نگاه ها جهاني مي گردد، دريافت ها از اصل انسان همگن و همگرا و نياز به استقرار كامل عدالت بر مدار عشق وپرستش روزافزون مي شود. دل ها و جان ها به سوي يگانه هستي و تنها باقيمانده از كاروان آسمانيان كه وارث همه انبياء و اولياء و تكميل كننده رسالت و مأموريت آنان و عاشق حقيقي همه انسان هاست، متمايل مي شود و مهر او در دل ها و نام و ياد او در انديشه ها خانه مي كند. اميد به آمدن بهار انسان ها و خرمي دوران ها روزافزون و درحال گسترش است.

خوشبختانه نشست سران عدم تعهد در تهران يك بار ديگر بر اين انديشه و بر ضرورت بازيابي جايگاه جهاني جنبش و مشاركت همگاني براي ساختن فرداي روشن، آباد، آزاد و زيبا و استقرار صلح و ثبات پايدار در سايه عدالت، عشق و پرستش تأكيد كرد و در كمال حسن اعتماد و براي سه سال مسئوليت برنامه ريزي و مديريت اين حركت و هم افزايي ظرفيت و توان اعضاء را به عهده ملت شريف ايران گذاشت و اينجانب به نمايندگي از ملت بزرگ ايران آن را از صميم جان پذيرفتم.

اين بالاترين مسئوليت جهاني و يك مأموريت الهي و فرصتي استثنايي است كه ملت مومن و تاريخ ساز ايران در اين دوره به عهده گرفته است و به لطف خداوند به خوبي و در نهايت قدرشناسي و عزت، آن را ايفا و از همه ظرفيت ها براي پيگيري آرمان هاي انساني و جهاني استفاده خواهد كرد.

مقدمه لازم، برپايي دبيرخانه جنبش و تمهيد سازوكارها و ساختارهايي است كه بتواند بسترساز تبيين انديشه توحيد و عدالت، تحقق مديريت مشترك جهاني و همگرايي و هم افزايي دل ها، انديشه ها و همت ها باشد.

اينجانب جنابعالي را انساني موحد، مؤمن، پاك، صبور و داراي قلب و انديشه اي زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهاي الهي و آحاد مردم جهان و عميقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوي، حاكميت جهاني توحيد، عدالت، عشق و آزادي و مديريت مشترك ملت ها و فردي شايسته، مدير، مدبر و امين و از جهات گوناگون توانمند مي شناسم و آشنايي و همكاري با شما را براي خود هديه اي الهي و افتخاري بزرگ مي شمارم.

در ادامه توفيقات الهي در خدمت به ملت بزرگ و آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي اينك با سمت “مشاور رييس جمهور و رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد” منشا خدمات گسترده تر خواهيد بود.

اطمينان دارم كه با همت، ژرف انديشي، جامع نگري و سعه صدر ستودني شما، فرصتي فراهم خواهد گشت تا همه انديشمندان، دلسوزان، دانشگاهيان و حوزويان ايران و همه متفكران، عدالت طلبان و آزادي خواهان جهان و دولت ها و ملت هاي عضو و غيرعضو دست در دست هم و براي ساختن دنيايي بهتر تلاش نمايند و همه استعدادها و توانمندي ها در عرصه هاي گوناگون فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي با ارتباط و هم افزايي همگاني اجازه ظهور و فرصت حضور يابند.

ازهمه دلدادگان و منتظران بهار جهاني و الهي انسان ها دعوت مي نمايم تا شما را در اين مأموريت خطير ياري دهند.

از خداوند متعال موفقيت جنابعالي و سلامت و سعادت و بهروزي ملت ايران، مقام معظم رهبري و همه ملتها و استقرار جهاني توحيد و عدالت در سايه حاكميت امام عصر(ع) را مسئلت دارم.

والسلام عليكم و علي عبادالله الصالحين

محمود احمدي نژاد

 

انتهای پیام/س.د


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads