کد خبر: 133372 - تاریخ: سه‌شنبه، 28 فوریه 2017 - 08:15

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

توقع مردم جامعه برخورد قاطع با حقوق‌های نجومی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علم و آگاهی در تمام زمینه‌ها می‌تواند قدرت بیاورد گفت: امروز مردم جامعه ما توقع دارند نسبت به حقوق‌های نجومی به صورت جدی مقابله شود و این امر حزبی و جناحی نیست.

به گزارش خوبان، آیت‌الله رضا رمضانی در جمع تشکل‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان گیلان با تسلیت شهادت فاطمه(س) اظهار کرد: بعد حقیقی شخصیت حضرت زهرا(س) برای ما قابل شناخت نیست.

وی با بیان اینکه شناخت حضرت زهرا(س) در فکر و رفتار ما می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، افزود: پس از ۱۴۰۰ سال سیره و تفکر فاطمه(س) در جامعه در حال ترویج است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری فاطمه(س) را صاحب مکتب دانست و تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام دارای فکر مدیریت بود و امروز مکتب فاطمه (س) در دنیا تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه تمام ملت‌ها می‌توانند از فکر و اندیشه حضرت زهرا(س) استفاده کنند و ما می‌توانیم از فاطمه(س) الگو بگیریم، ادامه داد: امام زمان(عج) فرمودند فاطمه(س) برای من الگو است.

رمضانی به شکل‌گیری دو جریان توحید و نفاق در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: جریان کوثر گرایی و تکثرایی را داریم و در جریان کوثرگرایی عشق و محبت به خداست و در جریان تکثرگرایی اشرافی‌گری و استکبار است و رفتار ما باید نمادی از علی(ع) باشد و رفتار، گفتار و کردار علی را نمایندگی کنیم.

وی رفتار حضرت فاطمه(س) را الگوی امروز و فردای جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که بیدار و آگاه باشد و جامعه‌ای که جاهل و بی‌دین باشد رشد نمی‌کند و اگر رشدی داشته باشد رشد معنوی نیست و در تراز جایگاه انسان قرار ندارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در جامعه‌ای که آگاهی وجود داشته باشد مسؤولیت‌پذیر بوده و انسان باید شاگرد، استاد یا عاشق علم باشد و خود را در مسیر دانش قرار دهد، انسانی که به دنبال علم می‌رود کر، کور و گنگ نیست و اگر دانش‌آموزان می‌خواهند پیشرفت کنند باید مسیر علمی خود را جهت دهند، خدمت کردن موجب رشد جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر تخصص نداشته باشیم پیشرفت نمی‌کنیم و دانش ما را در مقابل حوادث مصون نگه می‌دارد، اظهار کرد: جامعه نیازمند علم و تخصص است و متخصصان باید مدیریت‌ها را به عهده گیرند اما در بعضی مواقع این امر رعایت نمی‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه امروزه تاثیرگذاری شخصیت‌های مسلمان باقی است و جایگاه خود را دارد، گفت: پس از انقلاب اسلامی در ردیف ۱۰ کشور علمی جهان هستیم و اکنون در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و … حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

وی به ادعای دموکراسی برخی کشورها اشاره کرد و یادآور شد: برخی کشورهای غربی ادعای دموکراسی دارند و در ۱۰۰ سال گذشته ۱۰۰ میلیون نفر کشته شدند و در ۸۰ جنگی که پیامبر(ص) حضور داشت به طور میانگین دو هزار نفر کشته شدند اما در قرن گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون نفر کشته شدند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز مسلمانان قربانی خشونت‌گرایی هستند، خاطرنشان کرد: علم و آگاهی در تمام زمینه‌ها می‌تواند قدرت بیاورد و توقع داریم نسبت به حقوق‌های نجومی به صورت جدی مقابله شود و این امر حزبی و جناحی نیست.

وی گفت: ما برای برطرف کردن مشکلات و به منظور کسب آگاهی باید دنبال علم و آگاهی باشیم، مدرک‌گرایی مشکلاتی برای جامعه ایجاد کرده و برخی حرمت علم را رعایت نکردند و از دانش‌آموزان توقع می‌رود به آگاهی برسند و این آگاهی می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد و اگر می‌خواهیم از فاطمه(س) و امام حسین(ع) الگو بگیریم باید بدانیم چه نقش‌آفرینی در جامعه امروز دارند.

منبع:فارس

انتهای پیام/2300/ب/40


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads