کد خبر: 133254 - تاریخ: دوشنبه، 27 فوریه 2017 - 13:59

رييس كل دادگستري استان گيلان:

کمیته امداد یک نهاد تاثیرگذار در کاهش فقر است

رييس كل دادگستري استان گيلان گفت: کمیته امداد یک نهاد تاثیرگذار در کاهش فقر است ، یکی از ویژگی های کم نظیر نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به موضوع مردم سالاری است.

به گزارش خوبان، احمد سياوش پور ، رييس كل دادگستري استان گيلان در چهارمین گردهمایی فصلی مدیران ، معاونین و رؤسای کمیته های امداد گیلان با اشاره به روند تاسيس كميته امداد امام خميني (ره) و خدمات ارزنده اين نهاد انقلابي ياد و خاطر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را گرامي داشت.

رئيس شوراي قضايي استان در ادامه  با بیان اینکه عمل رسیدگی به امور نیازمندان یکی از امور  ارزشمندي است كه آثار آن در دنيا و آخرت در زندگي خدمت گزاران  از طرف خداوند متعال وعده داه شده است افزود: کمیته امداد یک نهاد تاثیرگذار در کاهش فقر است ، یکی از ویژگی های کم نظیر نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به موضوع مردم سالاری است که یکی از اساسی ترین و ماندگارترین پایه اصولی نظام بعد از اسلامیت و پذیرفتن مکتب الهی است.

وی با تاکید بر اینکه مبحث مردم سالاری باید در عمل بروز و ظهور پیدا کند تصریح کرد : امام (ره) بر پایه همین موضوع و با هدف رسیدگی به امور محرومان و مستضعفین جامعه که صاحبان اصلی انقلاب هستند اقدام به تاسیس کمیته امداد کرد و این نهاد مردمی بعد از گذشت 38 سال همچنان بر پایه مشارکت مردم و کمک به نیازمندان استوار است.

اين مقام ارشد قضايي خاطرنشان کرد : شناسایی به موقع ریشه های ایجاد فقر و ناهنجاری ، توجه به اخلاقیات ، کانون خانواده ، فرهنگ و اعتقادات مذهبی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

احمد سياوش پور اشتغال را يكي از مهمترين دغدغه هاي مسئولين دانست وافزود: 76% از مجرميني كه دستگير ميشوند بيكار بوده و يا شغل ثابتي ندارند.

وي مشكل اشتغال را ازنگراني هاي اساسي  افراد مددجو دانست و تصريح كرد: در صورت آموزش و يادگيري راهي براي كسب درآمد،اين افراد مي توانند اميد بيشتري براي بهبود زندگي و آينده خود داشته باشند.

رئيس کل دادگستری گیلان در پايان با اشاره به  اینکه استان از مواهب خدادادی فراوانی برخوردار است ولی نیروی کار آماده برای بهره برداری از این امکانات وجود ندارد و کمتر دیده می شود که مردم به اشتغال زایی بپردازند اظهار کرد : ارائه آموزش لازم و فراهم آوردن زمینه های اشتغال خانواده ها یکی از راه های اثرگذار در کاهش فقر در جامعه است  و کمیته امداد ميتواند در مسیر توانمندسازی خانواده ها بر پایه ایجاد شغل برای آنها گام های ارزنده ای بردارد که اين مسئله نیازمند حمایت همه جانبه دولت و مسئولین است.

انتهای پیام/132


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads