کد خبر: 133085 - تاریخ: شنبه، 25 فوریه 2017 - 16:41

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان:

گیلان ظرفیت بالایی برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر دارد

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به ظرفیت انرژی بادی و همچنین وجود انرژی خورشیدی در جنوب استان گفت: گیلان ظرفیت بالایی برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر در صنعت برق دارد.

به گزارش خوبان، عظیم بلبل آبادی در مراسم معارفه و شروع به کار کارکنان جدید شرکت برق منطقه ای گیلان که پیش از ظهر شنبه برگزار شد، با اشاره به تنگناهای شدید مالی موجود در صنعت برق کشور اظهار کرد: شرکت برق منطقه ای گیلان برای امکان احداث پروژه های زیرساخت شبکه انتقال و فوق توزیع، جذب اعتبار از طریق فاینانس خارجی به مبلغ ۵۶ میلیون یورو و بانک توسعه زیرساخت آسیا به مبلغ ۱۱۳ میلیون یورو را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه پروژه های در دست احداث شبکه انتقال و فوق توزیع استان را متحول می کند، افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان در بحث انرژی های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی، برنامه های مهمی را در نظر دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به ظرفیت انرژی بادی بیش از سه هزار مگاوات و همچنین وجود انرژی خورشیدی بسیار مناسب در جنوب استان تصریح کرد: استان گیلان از موقعیت استراتژیک در بحث استفاده از انرژی های تجدید پذیر برخوردار است که در این زمینه نیز برنامه ریزی های مناسبی انجام شده است.

بلبل آبادی همچنین بکارگیری مولدهای مقیاس کوچک برای غلبه بر مشکلات شبکه انتقال و فوق توزیع را یکی دیگر از موارد قابل توجه در صنعت برق گیلان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق در کشور گفت: کاهش مصرف به ویژه پیک مصرف در فصل تابستان علاوه بر رفع نیاز به سرمایه گذاری کلان در در بخش تولید و شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع با کاهش آلاینده های زیست محیطی نیز همراه است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان تأکید کرد: در همین راستا و با توجه به فرارسیدن فصل گرم سال، برنامه های متنوعی برای فرهنگ سازی در راستای کاهش مصرف برق در فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

در این مراسم معاونت های بهره برداری، طرح و توسعه و برنامه ریزی و تحقیقات نیز هر کدام به بیان شرح مختصری از فعالیت های معاونت خود برای کارکنان جدید پرداختند.

منبع:مهر

انتهای پیام/6645


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads