کد خبر: 13308 - تاریخ: یکشنبه، 2 دسامبر 2012 - 07:00

خبرگزاری دولتی ایسنا، رسماً تخریب حداد را کلید زد.

خوبان خبر: این رسانه دولتی که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند، نوشته “صدا و سیما جمعه شب با پخش مستندی از حداد عادل پخش گزارش‌های تبلیغات انتخاباتی از این رسانه که می‌تواند جنبه غیرقانونی داشته باشد را کلید زد.”

به گزارش خوبان به نقل از جهان، این رسانه دولتی که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند، نوشته “صدا و سیما جمعه شب با پخش مستندی از حداد عادل پخش گزارش‌های تبلیغات انتخاباتی از این رسانه که می‌تواند جنبه غیرقانونی داشته باشد را کلید زد.”

ایسنا بر خلاف رویه گذشته خود مبنی بر رعایت بی طرفی وعدم قضاوت با عصبانیت می نویسد: “بهانه این گزارش تالیف کتاب درس اجتماعی پایه سوم ابتدایی توسط حداد عادل بود که دانش‌آموزان یک بخش نسبتا محروم در حاشیه تهران با ارسال نامه‌هایی از او دعوت کرده بودند که از مدرسه آن‌ها بازدید کند. در این فیلم تبلیغاتی ده‌ها بار نام و عکس‌هایی از حدادعادل در حالت‌های مختلف پخش شد که آن را در سطح سی‌دی‌های تبلیغاتی نامزدها که در ایام انتخابات به رایگان توزیع می‌شود نازل کرده بود”.

نکته جالب اینکه اعترض این خبرگزاری دولتی تنها شامل حال “حداد عادل” شده است و این در حالی است که طی هفته ها و ماه های اخیر بسیاری از شخصیت هایی که ممکن است در آینده کاندیدای انتخابات شوند در شبکه های مختلف تلویزیونی دیده شده اند اما هیچ کدام حساسیت رسانه حامی جریان خاص را برنینگیخته اند.

رسانه جهاد دانشگاهی با این استدلال که “حدادعادل تاکنون به صراحت از حضور در انتخابات سخن نگفته اما آن را نفی هم نکرده” خواهان آن شده که صدا و سیما از پخش چهره حداد عادل جلوگیری کند اما پاسخ نداده که آیا مشاور عالی رهبر انقلاب، نماینده اول تهران در مجلس و رییس فراکسیون اصولگرایان، رییس سابق قوه مقننه و دارای سابقه مسئولیت های مختلف علمی فرهنگی و سیاسی در قوه مجریه، رییس فرهنگستان زبان وادب فارسی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی و… حق ندارد که در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شود؟ آیا چون حداد عادل کاندیداتوری را نفی نکرده! یا ممکن است سال آینده نامزد انتخابات شود نباید هیچ تصویری از وی در رسانه ملی پخش شود؟ آیا با همین استدلال می توان حکم داد که پخش تصاویر دکتر احمدی نژاد در سال 1387 از رسانه ملی کاری غیرقانونی! بوده است؟

در بخش دیگری از این گزارش، نویسنده با ذکر اینکه “جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران دو تشکل حامی حدادعادل برای ورود به عرصه انتخابات هستند”، تلاش کرده معاون سیما را به حمایت تبلیغاتی از حداد عادل متهم کند. منصفانه نیست که در قبال پخش خبر هر شخصی در رسانه ملی یکی از مسئولان این رسانه را متهم به حمایت تبلیغاتی انتخاباتی کنیم.

شاید بد نباشد که به نویسنده و سفارش دهنده خبر ایسنا یادآوری شود که بسیاری از کتاب هایی که ایشان در دوران تحصیل خود خوانده اند، نوشته دکتر حداد عادل بوده بنابراین مصاحبه با حداد به عنوان یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی و با این موضوع یا نمایش تصویر بازدید نویسنده بسیاری از کتب درسی و علمی از یک مدرسه، نه تنها دور از انتظار نیست بلکه نشانه “کار به کاردان سپردن” است.

یک فعال سیاسی در این باره به جهان گفت: جریان انحرافی در صدد است تا با تخریب چهره های رقیب خود در انتخابات آتی بویژه چهره های اصولگرا و افرادی که خط خود را از این جریان و همچنین پروژه های دولت وحدت ملی جدا کرده اند، راه را برای ورود نامزد این جریان به عرصه انتخابات هموار کند به همین خاطر از توان رسانه ای خود برای تخریب هر شخصی که احتمال ورودش به انتخابات است، استفاده خواهد کرد.

به گفته وی با این رویکرد بعید نیست که طی روزهای آینده شاهد تخریب دیگر شخصیت های بزرگ کشور در رسانه های جریان انحرافی باشیم.

گفتنی است تخریب دکتر حداد عادل سابقه ویژه ای دارد. وی در انتخابات مجلس و انتخابات هیات رییسه آن از سوی جریان متنفذ و ویژه مورد هجمه قرار گرفت و اکنون با نزدیک شدن به ماه های پایانی عمر دولت دهم، جریاناتی دیگر برای تخریبش ائتلاف کرده اند.

از دوستان و همکاران رسانه ای در خبرگزاری دانشجویان ایران انتظار می رود که آنگونه که از رسانه فرهیخته ای چون ایسنا انتظار می رود، جانب بی طرفی و اخلاق رسانه ای را رعایت کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads