کد خبر: 133074 - تاریخ: شنبه، 25 فوریه 2017 - 12:31

مدیرکل شیلات استان گیلان:

صید ماهیان استخوانی در استان گیلان ۳۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل شیلات گیلان گفت: میزان صید ماهیان استخوانی در استان گیلان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خوبان، اسحاق شعبانی صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه از 17 مهرماه امسال تاکنون صیادان گیلانی بالغ بر 603 تن انواع ماهی استخوانی در دریای خزر صید کردند اظهار داشت: این میزان صید نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با تاکید بر اینکه از میزان مذکور 41 درصد ماهی سفید و 55 درصد ماهی کفال بوده است خاطرنشان کرد: 4 درصد از میزان صید مذکور از سایر گونه‌ها بوده است که 29 تن از صید امسال را تشکیل می‌دهد.

شعبانی با بیان اینکه  603 تن صید صیادی دریای خزر بالغ بر 171 میلیارد ریال برای صیادان گیلانی درآمد داشته است افزود: میزان درآمد و میزان صید مذکور نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به‌علت کاهش میزان صید صیادان گیلانی در سال 95 تصریح کرد: صید ماهیان دریای خزر صید ساحلی است و صیادان برای صید نیازمند مهاجرت ماهیان به ساحل هستند.

مدیرکل شیلات گیلان مهاجرت ماهیان به سواحل را مبتنی بر 3 عامل دما آب، تعذیه و تولید مثل ماهیان عنوان کرد و گفت: هر سه عامل مذکور ارتباط مستقیمی با شرایط جوی دارند که امسال به‌دلیل شرایط نامساعد جوی، این امر کاهش داشته است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads