کد خبر: 133041 - تاریخ: شنبه، 25 فوریه 2017 - 08:23

رویترز خبرداد؛

هشدار مقامات امنیتی واشنگتن طرح ترامپ درباره «سپاه» را متوقف کرد

روند پیشرفت طرح رئیس جمهور آمریکا برای گنجاندن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی، در پی هشدار مقامات دفاعی و اطلاعاتی این کشور متوقف شد.

به گزارش خوبان، به نقل از رویترز، طبق اظهارات مقامات آگاه در دولت آمریکا روند پیشرفت طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور برای گنجاندن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی، در پی هشدار مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا متوقف شده است.

به گفته این منابع آگاه، مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا هشدار دادند که این اقدام کاخ سفید ممکن است نتیجه معکوس در پی داشته باشد.

یکی از مقامات آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: «چنانچه دولت آمریکا این طرح را اجرایی کند،‌ خود را از هرگونه امکان مذاکره با ایران پیرامون موضوعات مختلف محروم می کند».

منابع آگاه در آمریکا و اروپا اعلام کردند که انگیزه اصلی برای صدور احتمالی این دستور از سوی رئیس جمهور آمریکا به دنبال بروز بحث و جدالهای داخلی میان مقامات واشنگتن و ابراز نگرانیها در خصوص تضعیف روند مقابله با گروه تروریستی داعش، بروز مخالفتها از جانب متحدان کلیدی واشنگتن، تخریب هرگونه چشم انداز دیپلماتیک میان ایران و آمریکا و همچنین پیچیده شدن روند اجرای توافق هسته ای ایران، اندکی با تردید همراه شده است.

این طرح پیشنهادی که بخشی از تلاش گسترده دونالد ترامپ برای عمل به وعده های انتخاباتی خود و اتخاذ سیاستهای سختگیرانه تر در قبال ایران است، در صورت اجرایی شدن در اقدامی غیرمنتظره «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار می دهد.

این اقدام، گامی فراتر از تحریمهای تعیین شده علیه شخصیتهای حقیقی و حقوقی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

تهیه و تدوین این طرح پیشنهادی هفته هاست که ادامه دارد و در ابتدا انتظار می رفت که تا پایان ماه میلادی جاری ارائه شود، اما طبق اظهارات منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، هنوز زمان ارائه این طرح مشخص نشده است.

مقامات دفاعی آمریکا می گویند که تصویب و اجرایی شدن این طرح ترامپ، مقابله آمریکا با داعش در عراق و سوریه را پیچیده خواهد کرد.

 

انتهای پیام/258


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads