کد خبر: 132964 - تاریخ: پنج‌شنبه، 23 فوریه 2017 - 23:14

استاندار گیلان:

استان گیلان از نظر بیکاری رتبه ۲۴ کشور را دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه از نظر بیکاری رتبه ۲۴ کشور را داریم گفت: هم اکنون استان گیلان هفتمین استان شاغل کشور است.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرماندار جدید این شهرستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید همواره در راستای خدمات رسانی به مردم فهیم استان گیلان و به‌خصوص مردم با فرهنگ شهرستان مرزی آستارا نگاه ویژه‌ای داشته و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سخنان و گفتمان امامان جمعه و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی با مدیران اجرایی تفاوت دارد افزود: یک مقام اجرایی و یک مسئول اجرایی بایستی جهت اثبات عملکرد خود بایستی کتابچه عملکرد خود را ارائه کند و سخن گفتن کافی نیست.

نجفی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در استان گیلان بر لزوم همکاری و تعامل نمایندگان مردم در مجلس و امامان جمعه تاکید کرد و گفت: هم اکنون زمان آن است که بگوییم ما چه‌کار کرده‌ایم و دیگران چه کاری برای این مردم انجام داده‌اند و مردم بهترین قضاوت را خواهند داشت.

استاندار گیلان با اشاره به حوزه اشتغال و اقتصاد در استان گیلان و کاهش نرخ بیکاری در استان گیلان تصریح کرد: در نیمه نخست امسال نرخ بیکاری در استان گیلان به 9.6 درصد رسیده که در سال 92 این عدد 15.6 بود.

نجفی با بیان اینکه بیان آمار و کاهش نرخ بیکاری به‌معنای رفع مشکل بیکاری در گیلان نیست خاطرنشان کرد: هم اکنون استان گیلان از نظر بیکاری رتبه 24 کشور را دارد و از نظر اشتغال رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه از سال 93 در استان گیلان شرایط بسیار خوبی پیدا کردیم افزود: در حوزه اشتغال و رفع بیکاری عوامل متعددی دخالت دارد که از آن جمله می‌توان به حوزه بین المللی اشاره کرد.

نجفی با اشاره به توفیقات به‌دست آمده ایران در برجام و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور گفت: رفع مشکلات شبکه‌های بانکی، فاینانس‌ها، افزایش مراودات تجاری با کشورها و توسعه حوزه کشتیرانی از جمله مواردی است که پس از برجام به‌دست آمد و قابل انکار نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پروژه ملی ایجاد خط آهن آستارا آستارا از دیدار رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آذربایجان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در آینده نزدیک روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان جهت افتتاح خط آهن آستارا آستارا با هم دیدار خواهند داشت.

 

انتهای پیام/5896


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads