کد خبر: 13277 - تاریخ: شنبه، 1 دسامبر 2012 - 16:53

غرامت میلیونی رویترز به دختران ایرانی

خوبان خبر: در پی بسته شدن دفتر رویترز به خاطر گزارش جهت دار “دختران نینجاکار ایرانی” این بنگاه رسانه ای حاضر شده است برای آغاز مجدد فعالیت خود چندین میلیون پوند غرامت پرداخت کند.

به گزارش خوبان به نقل از دیدبان، همه چیز از گزارش اسفندماه 90 رویترز شروع شد. در این گزارش که با نام”ایران دختران نینجاکار را به عنوان قاتلین بالقوه آموزش می دهد” در رسانه های جهان منتشر شد طوری القا گردید که گویا این دختران، کماندوهای نظامی هستند و کاری جز آدمکشی ندارند. موج انتقادات سریعا رویترز را به عکس العمل و اصلاح گزارش واداشت و حتی هم اکنون این گزارش در وب سایت رویترز در دسترس نمی باشد.

با شکایت بانوان نینجاکار کرجی، پرونده رویترز وارد دور جدیدی شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در خصوص این تصاویر ویدئویی، با دفتر رویترز در تهران تماس برقرار کرد و در نتیجه از 11 نفر از کارکنان دفتر رویترز در تهران درخواست شد کارت های مطبوعاتی خودشان را تحویل دهند.به عبارت دیگر دفتر رویترز در تهران تعطیل شد. همچنین مدیر دفتر رویترز هم اکنون به قید وثیقه آزاد شده است.
همه این مسائل و محروم ماندن این خبرگزاری از بازار خبری ایران باعث شده است که مسوولان ارشد رویترز تصمیم بگیرند به دنبال جلب رضایت بانوان نینجاکار باشند.
در همین زمینه پوندهای انگلیسی قرار است از این مشکل گره گشایی کند. به گزارش دیدبان، برخی منابع آگاه مدعی شده اند که 3 میلیون پوند از طرف رویترز برای پس گرفتن شکایت شاکیان و فعالیت دوباره دفتر رویترز در تهران تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ ب.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads