کد خبر: 132727 - تاریخ: یکشنبه، 19 فوریه 2017 - 21:26

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

انجام اولین پیوند کبد تا اوایل عید در استان گیلان / افتتاح آزمایشگاه مجهز در دانشکده پیراپزشکی لنگرود با بالاترین فناوری دنیا

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه بیماران پیوند کبد استان به شیراز برای انجام پیوند مراجعه می کنند، گفت: انشالله اولین پیوند کبد تا اوایل عید در استان گیلان انجام خواهد گرفت

به گزارش خوبان، دکتر علی داودی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با روشن خبر، در مورد آخرین وضعیت بیمارستان های درحال ساخت استان گیلان و طرح های آینده دانشگاه، اظهار داشت: تا پایان سال دو بیمارستان ۳۲ تخت خوابی در رضوانشهر و ۱۶۴ تخت خوابی در آستارا افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: برای ساخت این دو بیمارستان تا کنون ۶۰ میلیارد تومان از طرف راه و شهرسازی هزینه شده است.

دکتر داودی با اشاره به مسمومیت بالای ناشی از مصرف قرص برنج در گیلان و افتتاح بزرگترین بخش مسمومیت های گیلان با ۴ تخت ICU در بیمارستان رازی بعنوان یک مرکز بسیار مجهز در شمال کشور، ادامه داد: سنگ شکن جدید بیمارستان رازی نیز با یک و نیم میلیارد تومان هزینه و بخش سرطان بزرگسالان نیز در بیمارستان رازی افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه بیماران پیوند کبد استان به شیراز برای انجام پیوند مراجعه می کنند، گفت: فرایند آماده سازی برای انجام پیوند کبد با خرید تجهیزات در حال انجام است و انشالله اولین پیوند کبد تا اوایل عید در استان گیلان انجام خواهد گرفت که افتخار بزرگی برای دانشگاه و استان است.

دکتر داودی با بیان اینکه خانه های بهداشت جدید نیز در استان با بودجه ۶،۵ میلیارد تومانی در شهرهایی مثل لنگرود و صومعه سرا افتتاح گردیده است، افزود: یک آزمایشگاه مجهز در دانشکده پیراپزشکی لنگرود بعنوان مرکز فناوری های نوین با بالاترین فناوری دنیا افتتاح می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: این آزمایشگاه در حوزه بافت، سلول و سایر مباحث پزشکی برای محققان قابل استفاده خواهد بود و در واقع ۱۰ سال آینده مردم گیلان متوجه نتایج و تحقیقات بسیار بزرگ این مرکز خواهند شد.

دکتر داودی با اشاره به افتتاح ۳ بیمارستان در لاهیجان، تالش و لنگرود  در نیمه اول سال آینده، بیان داشت:  در حال حاضر بیمارستان های لاهیجان، لنگرود و تالش به ترتیب ۷۰ ، ۶۴ و ۵۵ درصد پیشرفت عملکرد دارند.

وی افزود: با افتتاح این ۳ بیمارستان یک تحول عظیم در نوسازی تخت خواب های بیمارستانی و نوسازی فضای درمانی این شهرها خواهد داشت.

داودی با اشاره به پروژه بزرگ بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی پروفسور سمیعی در رشت، گفت: این بیمارستان که در مجتمع سایت لاکان درحال ساخت است، نزدیک به ۵۵ درصد پیشرفت دارد و انشالله به زودی به کمک مجموعه راه و شهرسازی افتتاح خواهد گردید.

دکتر داودی در ادامه در مورد بیمارستان های زیان ده استان بیان داشت: بیمارستان های املش، رضوانشهر، سیاهکل، ماسال و شفت جزء بیمارستان های زیان ده هستند.

وی با اشاره به اینکه افق حرکت بیمارستان های زیان ده  خوب است، افزود: این بیمارستان ها به دلیل کمبود متخصص و مراجعات کمتر، درآمد کمتری دارند، اما حاکمیت وظیفه دارد که برای شهرهای کوچک خودش هم بحث سلامت را داشته باشد. دانشگاه نیز از مجموع اعتبارات خود به این بیمارستان ها کمک می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه در مورد طرح تحول سلامت در گیلان اظهار داشت: طرح تحول سلامت هدیه مقام معظم رهبری است و حتی کشورهایی که سهم بهداشت و سلامت شان از تولید ناخالص ملی شان بیشتر است، جرات انجام این کار را نداشتند.

دکتر داودی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت روستایی ها ۳ درصد و شهرنشینان ۶ درصد هزینه می پردازند، گفت: تا قبل از این طرح تحول، برای یک عمل ساده زانو ۲۲ میلیون تومان هزینه می شد اما اکنون این عمل با کمتر از ۲۰۰ هزار تومان در بیمارستان ها انجام می شود.

وی با اشاره به رضایتمندی بالای مردم از این طرح، افزود: در طرح تحول بیمارستان ها یک طرف طرح هستند و طرف دیگر بیمه ها می باشند که تا الان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۲۴۸ میلیارد تومان از مجموعه ی بیمه های استان طلب دارد. البته علی رغم این طلب، دانشگاه از ارائه خدمات خود کوتاهی نکرده است.

 

انتهای پیام/226


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads