کد خبر: 132703 - تاریخ: یکشنبه، 19 فوریه 2017 - 10:08

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان گیلان:

7 درصد از جمعیت استان گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان گیلان گفت:7 درصد از جمعیت استان گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند .

به گزارش خوبان،علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان گیلان با بیان اینکه زحمات شورای زکات در شهرستان قابل تقدیر است اظهار کرد : کمیته امداد مولود تفکر دینی و فقهی حضرت امام (ره) است که به عنوان دومین نهاد مردمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاسیس شد.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد حضرت امام (ره) منطبق بر اساسنامه است افزود : توانمندسازی خانواده ها بر اساس شاخص های اقتصادی ، فرهنگی ، اعتقادی ، اجتماعی و فکری از برنامه ها و اهداف این نهاد است که با جدیت اجرا می شود.

محمدی تصریح کرد: 7 درصد از جمعیت استان گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند که در تلاشیم تا متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های موجود در خانواده ها آنها را به توانمندی رسانده و از چرخه حمایت امداد خارج کنیم.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان گیلان با اشاره به اینکه 80 هزار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند افزود : تعداد 1500 خانوار بیمار صعب العلاج هم در گیلان تحت حمایت امداد هستند که همگی نیازمند کمک و مساعدت خیران و مردم نوعدوست گیلان می باشند.

وی پرداخت زکات را یکی از راه های مهم برای کاهش فقر در جامعه عنوان کرد و گفت : مردم نوع دوست صومعه سرا در سال جاری مبلغ 682 میلیون تومان زکات برای کمک به نیازمندان پرداخت کرده اند.

محمدی با اشاره به اینکه گیلان زکات واجب ندارد افزود : در عین حالی که استان گیلان فاقد زکات واجب است اما در بخش پرداخت زکات مستحبی رتبه برتر در بین استانهای دیگر را دارد و این نشان دهنده ایمان و احسان مردم گیلان است.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان گیلان خاطرنشان کرد : ماهیانه مبلغ 700 میلیون تومان از طریق  صندوق های صدقاتی که در معابر و یا ادارات و منازل توزیع و نصب شده اند جمع آوری می شود که نفر به نفر در سیستم جامع کمیته امداد قابل رویت و بررسی است.

انتهای پیام/987


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads