کد خبر: 132612 - تاریخ: شنبه، 18 فوریه 2017 - 14:00

سردار پاکپور در نشست‌خبری اعلام کرد

انهدام و دستگیری اعضای “داعش” در غرب کشور/ تجهیز نیروی زمینی سپاه به پهپاد انتحاری

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز تمام ماموریت‌های نزسا را پهپادها انجام می‌دهند که شامل ماموریت‌های شناسایی, رزمی و انتحاری است.

به گزارش خوبان، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه، 30 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: سال‌های گذشته در شمالغرب کشور اقدامات ضد امنیتی فراوانی داشتیم چون در منطقه وسیعی از این جغرافیا, پایگاه و پاسگاه نداشتیم و ضدانقلاب از این موضوع سوء استفاده و مناطقی را ناامن کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر سال 89 زیرساخت‌های امنیتی و اشراف اطلاعاتی ایجاد کردیم و در سال 90 درگیری‌های زیادی با ضدانقلاب برای بازپس‌گیری مناطق مختلف داشتیم. با گرفتن ارتفاعات جاسوسان و سایر مناطق و بخش وسیعی از مناطق شمالغرب, الان روی نوار مرز مستقریم و بر ضد انقلاب اشراف کامل اطلاعاتی داریم.

سردار پاکپور افزود: در سالیان گذشته هم در جنوب شرق عمق عملیات تروریست‌ها به 200-300 کیلومتری داخل کشور، رسیده بود که ما منطقه را تحویل گرفتیم؛ زمانی که ما منطقه را تحویل گرفتیم، ایجاد امنیت و اشتغالزایی را در دستور کار گذاشتیم.

** تامین امنیت 70 درصد مناطق مرزی توسط نیروهای بومی

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه امنیتی که الان در جنوب شرق وجود دارد, مرهون حضور دائم مردم بومی منطقه است، متذکر شد: در جنوب شرق نیز اقدامات سپاه, ریشه‌ای بوده و با پذیرش مردم منطقه, الان 70 درصد امنیت و حراست از مرزها برعهده نیروهای بومی منطقه گذاشته شده است.

وی ادامه داد: برخی گروهک‌هایی که سال‌ها از فضای اقدامات تروریستی دور بودند، امسال توسط سازمان‌های فرامنطقه‌ای و و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تحریک شدند تا اقداماتی را علیه ایران اسلامی انجام دهند که خوشبختانه با هوشیاری کامل سپاه, اقدامات این گروه‌ها ناکام ماند.اولین درگیری که با این گروهک‌ها داشتیم در شهر اشنویه بود که در آن عملیات تمام اعضای تیم 12 نفره‌ای که وارد کشور شده بودند به هلاکت رسیدند.

سردار پاکپور تاکید کرد: به موازات اقداماتی که در عرصه ایجاد امنیت انجام دادیم اقداماتی هم در حوزه محرومیت زدایی و اشتغالزایی در منطقه جنوبشرق کشور انجام داده‌ایم. استان سیستان و بلوچستان از گذشته محرومیت‌های اساسی داشته است.ما هم به اندازه توان سپاه نسبت به اشتغالزایی و محرومیت زدایی و به کار گیری میردم در پروزه های سپاه اقدام کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که در سال‌های اخیر انجام داده ایم تشکیل هوانیروز در نیروی زمینی سپاه بوده است و قبلا این استعداد در نیروی هوا فضای سپاه بود که به نیروی زمینی منتقل شد و ما در این حوزه اقدامات اساسی انجام داده‌ایم.

وی افزود:ایجاد پایگاههای مقدم در مناطق عملیاتی و پایگاههای ثابت در عقبه و ار تقا سیسیتم های ناوبری بالگردهای سپاه از جمله این اقدامات است و الان در شرایط خوبی هستیم.همچنین با توجه به ماموریت ها و سایر نیازهای نیروی زمینی، سازمان جهاد خودکفایی نزسا دراین زمینه تولیداتی داشته که در این حوزه هم در شرایط مطلوبی هستیم.

وی ادامه داد:  در حوزه محرومیت زدایی در شمالغرب و جنوبشرق کشور بهره برداری از 4035 طرح عمرانی را داشته ایم که 823 طرح را در جنوبشرق افتاح کردیم. همچنین 355 باب واحد مسکونی را هم در این حوزه افتتاح کرده و 450 واحد دیگر را در دست افتتاح داریم.

سردار پاکپور اضافه کرد: برپایی 12 بیمارستان صحرایی در منطقه جنوبشرق در هفته وحدت و 7 بیمارستان در هفته دفاع مقدس در منطقه غرب کشور واراده خدمات در مانی به 100 هزار نفز در این بیمارستان ها و انجام 3450 عمل جراحی از جمله این اقدادمات است. همچنین یک بیمارستانم صحرایی هم درمنطقه رزمایش پیامبر اعظم 11 برپا خواهیم کرد.

** تجهیز نیروی زمینی سپاه به پهپاد انتحاری

سردار پاکپور در بخش دیگری سخنان خود تاکید کرد: امروز تمام ماموریت‌های نزسا را پهپادها انجام می‌دهند که شامل در این ماموریت‌ها از پهپادهای شناسایی, رزمی و انتحاری استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه، از برگزاری رزمایش نزسا با نام پیامبر اعظم 11 خبر داد و گفت: این رزمایش  از دوم اسفند در شرق و شمال شرق کشور آغاز می‌شود.

** آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه از 2 اسفند

سردار پاکپور افزود:‌ این رزمایش در دو مرحله  از دوم اسفندماه آغاز می‌شود که راکت‌های پیشرفته و مدرن و دقیق‌زن، طی آن در منطقه مرکزی کشور تست خواهد شد. بخش دیگر نیز مربوط به پهپادی و توپخانه دورزن و دفاع کوی و برزن توسط گردانهای بیت المقدس و امام حسین بسیج، همچنین پدافند ارتفاع پست خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در این رزمایش, راکت‌های دقیق‌زنی که به تازگی به سازمان رزم سپاه اضافه شده نیز تست می‌شود.

وی افزود: همچنین در روز آخر رزمایش یگان‌های نیرو مخصوص، تیپ ها و یگان‌های زرهی و هوانیروز نیروی زمینی سپاه به اجرای عملیات خواهند پرداخت.

سردرار پاکپور ادامه داد: در سال 95 چند رزمایش اجرا کردیم از جمله رزمایش پیامبر اعظم 10 توسط قرارگاه قدس در منطقه جنوبشرق و رزمایش امام علی(ع) در منطقه غرب کشور. البته چندین رزمایش تخصصی هم انجام داده‌ایم که رسانه‌ای نشده است.

** واکنش به اقدام جدید آمریکا

وی در ادامه با اشاره به طرح آمریکایی‌ها برای تحریم سپاه، خطاب به دولتمردان آمریکا، متذکر شد: دولتمردان آمریکا باید عاقل باشند. سپاه در برخی موارد تحریم بوده ولی اگر بخواهند سپاه را تحریم کنند, کار غیرعاقلانه‌ای انجام داده‌اند.

سردار پاکپور درباره اشراف اطلاعاتی سپاه بر مناطق غرب و شمال غربی کشور، تاکید کرد: در شمال عراق مخصوصا از مرز  ایران و ترکیه و عراق, ما کاملا با عناصر غیردولتی هم مرز هستیم و دولت مرکزی حاکمیتی بر این مناطق ندارد از این رو اشراف اطلاعاتی سپاه قریب به 70درصد بیش از گذشته است.

وی درباره کمک‌های مستشاری ایران به کشورهای جبهه مقاومت هم گفت: کمک‌های مستشاری  به درخواست کشورهاست و این مسئله از گذشته وجود داشته الان نیز کمک مستشاری انجام می‌شود و در آینده هم ادامه دارد.

** کمک‌رسانی نزسا با نفربر به مردم گرفتار در برف و باران

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: در جنوب شرق هم برخی مناطق تحت محاصره سیل بود که کمک‌های اساسی توسط قرارگاه قدس نزسا انجام شده است. در شمال شرق هم که منطقه رزمایش است, نفربرهایی که قرار است در رزمایش مشارکت کنند, الان در حال کمک‌رسانی به مردم گرفتار در سیل و برف هستند.

سردار پاکپور در پاسخ به این سوال که با توجه به وضیعت ناامنی پیرامونی ایران, آیا استکبار آسوده نشسته است؟ گفت: اکثر اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد عمدتا سمت و سوی ایران دارد، اما اینکه چرا نزدیک ما هم نمی‌شوند به خاطر امنیت و زیرساخت‌هایی است که ایران اسلامی و سپاه در سال‌های گذشته ساخته است.

وی تاکید کرد: خیلی از کنسولگری‌هایی که در آن سوی مرزهای شمال‌غرب کشور وجود دارند, قصد تجهیز تروریست‌ها برای اقدام علیه ایران را داشته و دارند، اما با آمادگی سپاه، تروریست‌ها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: داعش در استان دیالی عراق حضور دارد و حتما دلش می‌خواهد که سمت مرز ایران بیاید، اما جرات نمی‌کند از حد و مرزی که ما تعیین کردیم جلوتر بیاید، اگر هم بیایند, ما منهدم‌شان می‌کنیم، همان‌طور که سال گذشته و امسال گروه‌هایی از داعش در غرب کشور منهدم شدند و برخی اعضای‌شان هم دستگیر شدند. البته به دلیل استقرار ما درمرزها اشراف اطلاعاتی ما نسبت به گذشته 70 درصد بالاتر رفته است.

وی خاطر نشان کرد: داعش از حدو مرزی که ما برای آنها مشخص کردیم جلوتر نمی آید و اگر هم بیابند منهدم می شوند همانطور که قبلا این کار را کردند و عده‌ای از آنها منهدم و عده‌ای هم دستگیر شدند.

سردار پاکپور ادامه داد: درمنطقه شمالغرب کشور با اینکه روی بعضی ارتفاعات ما 8 متر برف نشسته است ولی همچنان نیروهای ما درآنجا مستقر هستند و توسط بالگردهای هوانیروز جا به جا می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد:  درسال‌های گذشته یکی از برادران ما بر اثر وزرش شدیدی باد از روی ارتفاع به پایین پرت شد و به شهادت رسید و قبلا هم ما 10 الی 15 نفر شهید بر اثر صاعقه داشتیم که هم اکنون به دلیل نصب صاعقه گیر در پاسگاه‌های مرزی سپاه دیگر اینگونه تلفات نداریم. در هیچ زمانی در ارتفاعات بالای 3800 متر نیرو نداشتیم ولی الان داریم و این کار را برای ایجاد امنیت کرده‌ایم.

وی در پایان خطاب به ملت ایران گفت: مردم و ملت عزیز ایران باید نسبت به سربازان و رزمندگان و حافظان مرزها اطمینان پیدا کنند و بدانند که آنها با اشرف اطلاعاتی اجازه نخواهند داد اشرار و ضد انقلاب کوچکترین نا امنی ایجاد کنند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads