کد خبر: 132610 - تاریخ: شنبه، 18 فوریه 2017 - 13:56

در پی بارش برف سنگین صورت گرفت

انتقال بیش از 400 زن باردار پرخطر به مراکز درمانی گیلان / امدادرسانی به 1005 بیمار دیالیزی گیلان

408 زن باردار پرخطر در پی بارش برف سنگین به مراکز درمانی گیلان منتقل شدند.

به گزارش خوبان، در پی بارش برف سنگین عوامل علوم‌پزشکی گیلان نیز برای کمک به شهروندان این استان تلاش‌های مضاعفی داشتند و در این راستا تعدادی از زنان باردار را به مناطق امن گیلان منتقل کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جریان بازدید از مراکز مختلف درمانی این استان اظهار کرد: تمام مراکز ستادی، آموزشی و درمانی و بهداشتی، دارویی، کلینیک‌های شبانه‌روزی و نظارتی بر امور بهداشت محیط، داروخانه‌ها، مراکز رادیولوژی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی و ستاد هدایت در سطح استان و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها آماده خدمت‌رسانی به مردم گیلان هستند.

شاهرخ یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه از زمان بارش برف تاکنون 5 هزار و 694 نفر به اورژانس مراجعه کردند، افزود: تاکنون ۸۳۵ نفر مورد بستری و پنج نفر مصدوم ناشی از بارش برف داشتیم.

وی با تصریح بر اینکه تاکنون تعداد مرگ ناشی از برف صفر بوده است، خاطرنشان کرد: 408 مادر باردار پر خطر به نزدیک‌ترین مرکز منتقل شدند و به یک‌هزار و پنج بیمار دیالیزی خدمت‌رسانی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با اعلام آمادگی کامل تمام واحدهای این مرکز تصریح کرد: بارداری‌های پرخطر به مواردی اطلاق می‌شود که خانم باردار خودش دچار بیماری‌ها و مشکلاتی است که بارداری را پرخطر می‌کند و یا نوزادش پرخطر محسوب می‌شود و به عبارت دیگر در بارداری‌های پرخطر احتمال بروز عوارض بارداری از جمله زایمان زودرس، پارگی کیسه آب، فشار خون بالا و دیابت مادر وجود دارد.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان با 58 پایگاه شهری و جاد‌ه‌ای و 100 دستگاه آمبولانس و 400 پرسنل برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان برف در آمادگی کامل هستند.

یوسف‌زاده چابک انجام بالغ بر 200 ماموریت که هفت مورد آن مستقیما مربوط به حوادث ناشی از برف و چهار مورد مسمومیت با گاز، دو مورد سر خوردن و یک مورد سقوط بوده و…. را از جمله اقدام‌های علوم‌پزشکی در برف گیلان عنوان کرد.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/987


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads