کد خبر: 132464 - تاریخ: جمعه، 17 فوریه 2017 - 09:30

نوبخت در رشت:

استانداران از ظرفیت بخش‌خصوصی برای مدیریت بحران استفاده کنند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به مدیران استان‌ها اعلام می‌کنم از تمام ظرفیت بخش‌خصوصی برای مدیریت بحران استفاده کنند و دولت اعتبار آن را پرداخت می‌کند.

به گزارش خوبان، محمدباقر نوبخت بامداد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش نزولات جوی و رحمت الهی اظهار کرد: نزولات جوی به صورت کریمانه از طرف خداوند نازل می‌شود و نگرانی‌هایی که برای منابع آبی به‌ویژه در فصل تابستان داشتیم کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بارش نزولات جوی در مدت زمان کوتاه خسارت‌هایی را به همراه دارد و دو امر می‌تواند به ما  کمک کند تا از این نعمت‌ها استفاده کرده و از آسیب‌های آن در امان باشیم.

سخنگوی دولت بر مدیریت شایسته و پیشگیرانه تأکید کرد و افزود: اگر خسارتی وارد شد باید بتوانیم در راستای جبران آن عمل کنیم و این در شرایطی است که بسیاری از زیرساخت‌های کشور نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای برطرف کردن آسیب‌ها و فرسودگی‌ها است.

نوبخت با بیان اینکه همکاران پر تلاش بنده در هیأت دولت در روزهای اخیر در استان‌های مختلف حضور پیدا کردند، تصریح کرد: حضور در استان‌ها به منظور بررسی آسیب‌ها و مشکلات وارد شده، است.

وی به حضور خود در استان‌های مختلف در مدت دو هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی گیلان و آسیب‌هایی که در برف گذشته برای شهروندان گیلانی ایجاد شد، به این استان سفر کردم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بارش نزولات سنگین جوی و برف در دو روز آینده در گیلان، بیان کرد: جلسه‌ای با حضور محمدعلی نجفی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شد تا بتوانیم نسبت به اتفاق‌هایی که در برف گذشته پیش آمد و آسیب‌هایی که به گیلان وارد شد، آن را بررسی کنیم.

نوبخت، گیلان را نیازمند تجهیزات بیشتری دانست و خاطرنشان کرد: در جلسه مذکور تصمیم‌های خوبی نسبت به خرید ماشین‌آلات در یک‌ماه آینده و تا پایان سال برای گیلان اتخاذ شده است.

وی به خسارت برف به ویژه در خطوط انتقال برق استان اشاره کرد و یادآور شد: محاسبه‌هایی از طرف مدیران شرکت توزیع نیروی برق گیلان و شرکت برق منطقه‌ای استان ارائه شده است و توافق کردیم بتوانیم نسبت به بازسازی و برطرف کردن فرسودگی‌ها در مدت کوتاهی عمل کنیم.

سخنگوی دولت از آماده‌باش تمام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بارش برف سنگین در گیلان خبر داد و اظهار کرد: دستگاه‌ها از امکانات محدود خود استفاده می‌کنند.

نوبخت در پایان متذکر شد: به مدیران استان‌ها اعلام می‌کنم از تمام ظرفیت بخش‌خصوصی برای اجاره ماشین‌آلات و دستگاه‌ها و تجهیزاتی که وجود دارد استفاده کنند و هر مقدار اعتبار لازم است دولت آن را پرداخت می‌کند.

وی متذکر شد: بنابراین با امکانات و ماشین‌آلات دولتی و به صورت اجاره‌ای از بخش‌خصوصی هر مقدار که برای برطرف کردن مشکلات مردم نیازمند است از طرف سازمان برنامه و بودجه استانداران این اجازه قانونی را دارند که از این امکانات استفاده کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/78552


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads