کد خبر: 13241 - تاریخ: شنبه، 1 دسامبر 2012 - 08:29

میرزا کوچک یک مشروطه خواه واقعی بر مبنای دینی بود.

خوبان خبر: خطیب نماز جمعه خمام: بهانه خدمت به مسلمين، نمایندگان را وادار نکند که دائماً به فکر خويشان و دوستان و ياران در زمان تبليغات انتخاباتي خود باشند؛ که رجال زيادي در اين عرصه، زمين خورده اند.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته ی خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع روز گذشته برگزار گردید.
خطیب نماز جمعه ی خمام در بخشی از خطبه ی اول با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 در ایران ، ریشه ی بسیاری از انحرافات را از درون آن ملت دانستند و رمز پیروزی بر این انحرافات را ایستادگی بر آرمان ها و عقاید برشمردند و اضافه کردند: کسانيکه در فتنة 88، جمهوري ايراني را بجاي جمهوري اسلامي فرياد زدند، در ايستادگي به پاي اسلام و آرمانهاي انقلاب کم آوردند، بعضاً نيز متوقف شده و عده اي هم به مقابله با اسلام و آرمان هاي انقلاب برخاستند. اينها کساني بودند که سابقه همراهي با انقلاب و سالها مسئوليت هاي مهمي در کشور داشتند. آن فتنه به فضل خداوند و با ايستادگي رهبري و بصيرت مردم، خاموش شد.
ایشان در ادامه افزودند: هر زمان فتنه اي با رنگ و لعاب تازه تر و جذاب تري عَلَم مي شود که از فتنه قبلي هولناک تر مي باشد. لکن قالب کلي همه فتنه ها مخالفت با رهبري و تضعيف ولايت فقيه است. هر جريان و جنبشي که از رهبريِ ولايت فقيه تبعيت نکند، قطعاً انحرافي و فتنه است.

حجت الاسلام عاشوری در ابتدای خطبه ی دوم با اشاره به دهم آذر ماه سالگرد شهادت شهید مدرس و روز مجلس ، شهید مدرس را اسطوره مبارزه با رژیم فاسد شاهنشاهی خواندند و افزودند: مرحوم مدرس اسطوره مبارزه با رژيم فاسد شاهنشاهي بود که همزمان با اوج گيري نهضت مشروطه در ايران وارد صحنه سياست شد و از طرف علماء و مراجع شيعه بعنوان مجتهد طراز اول کشور براي نظارت بر قوانين مجلس، انتخاب گرديد تا همچون فقهاي شوراي نگهبان فعلي ما نگذارد قانوني برخلاف شرع مقدس اسلام تصويب شود. ولي همانطوري که امروزه فقهاي شوراي نگهبان ما در اثر عملکرد جدي خود، با مخالفت و دشمني هاي افراد غير متعهد به اسلام و بعضاً لامذهب مواجه هستند، در آن زمان نيز دشمني هاي زيادي با مجتهدان طراز اول کشور که مسئوليت نظارت بر قوانين مجلس را داشتند، صورت مي‌گرفت.
امام جمعه ی خمام با هشدار به نمایندگان، یاد آور شدند: نمايندگان مجلس بهترين فرصت و بيشترين مسئوليت را در خدمت به اسلام و آرمان هاي انقلاب دارند. بهانه خدمت به مسلمين، آنها را وادار نکند که دائماً به فکر خويشان و دوستان و ياران در زمان تبليغات انتخاباتي خود باشند؛ که رجال زيادي در اين عرصه، زمين خورده اند.
ایشان در پایان با اشاره به 11 آذر ماه سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی ، میرزا را یک مشروطه خواه واقعی بر مبانی دینی دانستند و تصریح کردند: ميرزاي تنها با ياراني اندک و امکاناتي محدود به جنگ با همه تهديدات برخاست. اگر او موفق مي شد تا با رهبران ديني در پايتخت همچون شهيد مدرس متحد شود، قطعاً مي‌توانست دست اجانب را از سرزمين ايران، کوتاه و استقلال و امنيت و حاکميت دين را به کشور باز گرداند.
ولي سردار تنهاي جنگل هاي گيلان در مقابل سازش دوستان، خيانت نفوذي ها و هجوم دشمنان داخلي و خارجي، همچنان مقاومت کرد تا اينکه نفس‌هاي گرمش در سرماي گردنه‌هاي خلخال به سردي گرائيد و شب‌پرستان روبَه صفت، سرِ سرو قامتش را از تن جدا کردند.

انتهای پیام/الف.ن


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads