کد خبر: 132335 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 فوریه 2017 - 23:45

قطع درخت در روز روشن در وسط شهر خمام + عکس

متاسفانه روز گذشته در یک اقدام تاسف بار چند اصله درخت در پارک آفتاب خمام توسط شهرداری قطع شده است.

به گزارش خوبان: محیط زیست هدیه و موهبت الهی است که حفاظت از آن نخستین وظیفه بشر و شاید مهم ترین رسالت انسان باشد. محیط زیست سالم نه تنها به سلامت انسان کمک می کند، بلکه امکان بهره برداری مناسب از مواهب الهی مستتر در آن برای رفع نیازهای بشری را فراهم می سازد و از این رو حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

درخت و درختکاری یکی از اعمال پسندیده و تاکید شده در دین اسلام است و در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که می فرمایند:لا تَقطَعُوا الِّثمارَ فَیَبعَثُ اللّه‏ُ عَلیکُمُ العَذابَ صَبّا. درختان میوه را قطع‏ نکنید، که خداوند بر سر شما عذاب سختى فرو مى‏ریزد .

در چندین سال اخیر شاهد کاهش سرانه فضای سبز در گیلان بوده ایم که زیر سایه بی توجهی مسئولین روز به روز از وسعتش کاسته میشود و به بهانه های مختلف قطع میگردد.

متاسفانه روز گذشته در یک اقدام تاسف بار چند اصله درخت در پارک آفتاب خمام توسط شهرداری قطع شده است.

حال باید از مسئولین شهرداری خمام پرسید که چرا و چه کسی دستور این اقدام را داده است؟

 

انتهای پیام/155


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. علی نوروزی
     | 2017/02/17 - 03:35
    پاسخ

    با سلام و عرض خسته نباشید به خدمت دوستان خوبم در گروه خوبان خبر باید به اطلاع شما عزیزان برسانم که : طی نامه نگاری رسمی بنده و ساکنین ساختمان رسا در کوچه غزالی شهر خمام که دقیقا در ضلع جنوب شرقی پارک آفتاب قرار گرفته است و با توجه به خم شدن بیش از 40 درجه این 3 عدد درخت به سمت ساختمان مربوطه در طی برف مورخه 95/11/16 و عکسهایی که در گروه تلگرامی خمام فتو برای شما عزیزان قرار داده ایم تا خدای نکرده قضاوت یکطرفه نسبت به امری که شهردار محترم با توجه به کار کارشناسی و نظریه شورا محترم شهر خمام به موجب به بار نیامدن خسارت مالی و شاید جانی این درختان انجام داده است ننمائید . عکسهای مربوطه را نظاره و نسبت به متن خبر خود اصلاح انجام دهید . ما ساکنین این ساختمان از اقدام به موقع شهرداری خمام قبل از بارش برف 95/11/29 بسیارر سپاسگذار و کمال تشکر را داریم و در این راستا پس از بارش برف پرده ای نیز بر روی کوچه خود نصب خواهیم نمود . در امر اطلاع رسانی موفق و موئید باشید .

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads