کد خبر: 132291 - تاریخ: چهارشنبه، 15 فوریه 2017 - 19:41

استاندارگیلان:

برف نیمه بهمن، حدود 160 میلیارد تومان خسارت وارد کرد

استاندار گیلان گفت: برفی که نیمه بهمن ماه جاری در استان بارید، حدود 160 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

به گزارش خوبان: محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بیان داشت: برفی که روزهای 13 و 14 بهمن ماه جاری بارید، به 9 شهر و 800 روستای گیلان، 159 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت وارد کرد.
وی یادآور شد: در بارش سنگین گذشته که با سرعت باد 80 کیلومتر در ساعت آغاز شد، در مدت 12 ساعت، 80 سانتیمتر در جلگه و در ارتفاعات 150 سانتیمتر برف بر زمین نشست.
وی ادامه داد: بیشتر این خسارت ها در بخش راه، تاسیسات شهرها، برق، آب شرب، مسکن، کشاورزی و دیگر تاسیسات زیربنایی بوده است.
نجفی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا خسارت های بارش سنگین برف جبران شود، گفت: این خسارت ها روز گذشته به وزیران کشور، راه و شهرسازی، نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گزارش شد.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برای بازسازی ماشین آلات سنگین راهداری، نیاز به توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی داریم و از منابع استانی نیز کمک می کنیم.
وی گفت: همچنین در جلسه ای با مدیران شرکت توانیر کشور که به دستور وزیر نیرو در رشت برگزار شد ، اعتبارات خوبی برای برق اختصاص یافته و انشاء الله سفیدی برف امسال موجب سبزی بیشتر گیلان در بهار شود.
در پایان این نشست، محمدرضا نازک کار بعنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان معرفی شد.
وی معاونت راهداری اداره کل راه و ترابری گیلان به مدت 10 سال، معاونت فنی اداره کل راه و ترابری استان به مدت 2سال و مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان از سال 90 تاکنون را در کارنامه دارد.

 

انتهای پیام/987


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads