کد خبر: 132217 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 فوریه 2017 - 12:58

جهانگیری:

با تهدید می‌گویند اگر اقدامات موشکی را ادامه دهید تحریم می‌کنیم/ آیا عاقلانه است خود را از سلاح دفاعی محروم کنیم؟

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملتی که هشت سال دوران دفاع مقدس و مقاومت را تجربه کرده‌اند آیا حاضر است دست تهیه سلاح دفاعی بردارد و انسان عاقل خود را از سلاح پیشگیری برای دفاع محروم کند؟

به گزارش خوبان، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ایثار و رسانه ضمن تشکر از انجمن صنفی مدیران روزنامه نگار در برگزاری این جشنواره گفت: این اقدام معیاری برای سنجش عملکرد روزنامه نگاران است.

وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی و جوایز علمی، تخصصی و حرفه ای که برگزار می شود باید بیشترین تاثیر را داشته باشد و آن زمانی است که با حمایت بخش های تخصصی شکل بگیرد.

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار یا شهادت یا سایر اقدامات مانند فرهنگ جامعه سالم، حفاظت از محیط زیست، مطالعه، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و مهارت های روزنامه نگاری و غیره وقتی موفق است که در سنجش و داوری امور بیش از این که دولت نقش داشته باشد نهادهای مدنی حضور داشته باشند و دولت تنها پشتیبان و حامی در صحنه باشد.

جهانگیری یادآور شد: ایثار و فداکاری به عنوان اصلی ترین پایه های مقاوم سازی فرهنگ و اجتماع می تواند مناسب ترین زمینه برای این حضور باشد و این جشنواره در تمام مراحل توسط خود نهادهای مدنی و صاحب نظران انجام شده است.

وی ادامه داد: تک تک شهروندان و آحاد جامعه در تحولات پرشتاب فرهنگی و مشکلات مادی و معیشتی موضوع فداکاری و ایثار باید اقدامی به نفع جامعه تلقی شود و تلاش کنند تا از این موضوع حفاظت شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: هم دولت مسئولیت سنگینی دارد و هم رسانه ها مسئولیت مهمی بر دوش دارند چرا که روزنامه نگاران در صف مقدم فداکاری و از خودش گذشتگی بودند و هستند.

جهانگیری یادآور شد: عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران برای ثبت ایثار ملت در پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس به نسل های آینده تلاش کردند، این تلاش ها قابل گذشت نیست و ملت قدردان این اقدام است.

جهانگیری گفت: دفاع مقدس، شکوه دوران ایثار ملت بزرگ ایران است چرا که سراسر کشور نمونه هایی از ایثار و بزرگواری بود که به ثبت رسیده ولی متاسفانه همه آنها را نمی توان گفت و منتقل کرد و تمام اقدامات از این که ایثار ملت را در دوران دفاع مقدس به نسل های آینده منتقل کند عاجز است.

وی اضافه کرد: روزنامه ها در دوران بمباران شهرهای ایران در جنگ تحمیلی حتی یک روز تعطیل نشدند و موفق شدند به نحو مطلوبی از دین و ملت و نظام با انعکاس تصاویر و اخبار خود دفاع کنند.

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دنیای فعلی وقتی به تجربیات دفاع مقدس نگاه می کنیم بی عدالتی ها و زورگویی هایی را می بینیم که انسان متحیر می شود ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس از پایتخت کشور تا بخش وسیعی از کشور زیر بمباران موشک ها و هواپیماهای مدرنی که قدرت های جهانی به عراق داده بودند، قرار داشت.

جهانگیری گفت: اگر به زحمت امکان تهیه یک موشک بود گاهی چند هفته موشک باران دشمن متوقف می شد با چنین شرایطی هنگامی که ایران اقدام به تهیه سلاح دفاعی تهیه می کند قدرت هایی که آن روز موشک و هواپیما در اختیار عراق قرار می دادند امروز با زبان تهدید صحبت می کنند و می گویند اگر این اقدامات انجام شود، تحریم می کنیم.

وی تصریح کرد: ملتی که هشت سال دوران دفاع مقدس و مقاومت را تجربه کرده اند آیا حاضر است دست از چنین اقدامی بردارد و انسان عاقل چنین اقدامی انجام دهد که از سلاح پیشگیری برای دفاع خود را محروم کند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: هر آنچه بتوانیم دوران تاریخ پر عظمت ملت را منعکس کنیم، برای آینده نسل های پیشرو تاثیر گذار خواهد بود و امروز کار روزنامه نگاران و رسانه های متعهد و آگاه از کار دیروز آنها کم اهمیت تر نیست.

جهانگیری تاکید کرد: روزنامه نگاران مسوول و متعهد به قانون و سرنوشت کشور و دفاع از حقوق اساسی ملت همچنان پیشگامان راه استقلال، آزادی جمهوری اسلامی هستند و این چنین باید باشد.

وی تصریح کرد: رسانه ها و شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران که در دفاع از قانون و مبارزه با فساد و ویژه خواری ، ترویج فرهنگ عقلانیت، آشتی ملی و انسجام ملی قدم برمی دارند مصداق فداکاری و ایثارگری هستند.

معاون اول رییس جمهروی با بیان این که ترویج فرهنگ ایثار را بایدبه گونه های مختلف به عنوان وظیفه دینی و ملت به پیش ببریم، اظهارداشت: فداکاری فقط امر تاریخی و متعلق به دیروز نیست، امروز و فردا نیز نیازمند فداکاری هستیم و ان شاء الله با اقداماتی که با کمک دولت و ملت انجام خواهیم داد از آینده رو به رشد و سربلندی حفاظت خواهیم کرد.

آیین اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانه امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و فعالان در عرصه رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره ایثار و رسانه با اهدا لوح تقدیر شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/2


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads