کد خبر: 132138 - تاریخ: دوشنبه، 13 فوریه 2017 - 14:12

اعلام زمان پرداخت عیدی و حقوق کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت عیدی و حقوق بهمن تا شنبه هفته آینده خبر داد و گفت:با خزانه توافق شده تا حقوق کارمندان حداکثر تا ۲۰ اسفند و یارانه اسفند چند روز زودتر پرداخت شود.

به گزارش خوبان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اقدامات دولت در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ۲۴ سیاست در ۱۲ برنامه تلخیص و مسئولان آن برای پاسخگویی مشخص شدند؛ به نحوی که از ۲۴ سیاست، ۱۲ برنامه، ۵۶ طرح و ۲۰۰ پروژه تعریف شد؛ اما به دلیل محدودیت منابع در اختصاص پول به این پروژه ها، اولویت رعایت شده است.

وی افزود: در طرح پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعال کردن ۷۵۰۰ واحد صنعتی، تا کنون ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به حدود ۲۰ هزار واحد صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل به عنوان سرمایه در گردش یا تکمیل شدن واحدهای نیمه کاره، پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: البته کل واحدهای صنعتی، ۹۰ هزار واحد است؛ اما منابع به واحدهایی که امکان فعال شدن دارند پرداخت شده است؛ این در حالی است که نیازهای واحدهای صنعتی، چند برابر مبلغ اختصاص یافته به این طرح است و دولت به اندازه وسع خود، به این واحدها تسهیلات می دهیم.

نوبخت گفت: برای مردمی کردن اقتصاد نیز، امسال دو هزار و ۵۲۹ پروژه به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی با عنوان مشارکت واگذار شده است؛ البته قصد دولت فروش همه این پروژه ها نیست؛ بلکه واگذاری، تحرک بخشی، تکمیل یا بهره برداری از طرح های تکمیل شده است.

وی افزود: برای برون گرایی اقتصاد نیز در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی، تسهیلات لازم از صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و ریالی به صادرکنندگان برای بهبود وضع صادرات پرداخت شده که نتیجه این اقدام، مثبت شدن تراز تجاری کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال است.

معاون رئیس جمهور گفت: صادرات فقط مربوط به بخش صنعت نیست؛ بلکه در بخش های کشاورزی و نفت نیز موفق شدیم تولید را افزایش دهیم، البته افزایش تولید در جهت اقتصاد مقاومتی است و در شش ماهه نخست امسال رشد اقتصادی کشور با نفت شش و نیم درصد و بدون نفت چهار و نیم درصد افزایش یافته است.

وی گفت: به جای متمرکز کردن دولت در تولید و صادرات، مردم را به مشارکت آورده ایم؛ چراکه اگر بخواهیم اقتصاد بهبود یابد، باید افزون بر مردمی بودن، عدالت محور باشد که در این زمینه ضریب جینی را بهبود داده ایم و این ضریب اکنون حدود ۱۲ است در حالی که در سال ۸۹ پانزده بود.

سخنگوی دولت گفت: برون گرایی، درون گرایی، مردمی بودن و عدالت محوری اقتصاد باید از راه دانش بنیانی انجام شود تا آثار آن را در اقتصاد ببینیم؛ به این معنا که رشد اقتصاد باید دانش بنیان باشد و بر این اساس، سه هزار شرکت دانش بنیان تأسیس کرده ایم.

نوبخت گفت: به جای ثبت شرکت های معمولی به شرکت های دانش بنیان اولویت داده ایم؛ البته نگاه اقتصاد مقاومتی در بدنه دولت وجود دارد و فرهنگ اقتصاد مقاومتی به تدریج گسترش می یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تلاش می کنیم ۳۷ هزار میلیارد تومان تا پایان سال برای طرح های عمرانی اختصاص دهیم گفت: تا پایان دولت یازدهم دستکم چهار مرکز استان با خطوط ریلی به شبکه سراسری وصل می شوند.

وی درباره میزان انطباق برنامه ششم توسعه با سیاست های اقتصاد مقاومتی، افزود: در بررسی لایحه برنامه ششم در کمیسیون تلفیق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر چه مطلوب مردم بود در برنامه گذاشتند اما منابع ما محدود است.

معاون رئیس جمهور گفت: بر این اساس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان، ایرادهایی را به مصوبه مجلس گرفتند؛ امیدواریم مجلس شورای اسلامی طوری برنامه توسعه ششم را اصلاح کند که این برنامه قابلیت اجرا داشته باشد.

وی گفت: شرط لازم انطباق برنامه ششم توسعه با سیاست های اقتصادی، بازنگری آن بر اساس واقعیات کشور است.

نوبخت افزود: ۲۶ بهمن یارانه ها پرداخت می شود و نیز تا پیش از اتمام این ماه پرداخت خواهد شد؛ با خزانه توافق کرده ایم حقوق کارمندان حداکثر تا ۲۰ اسفند و یارانه اسفند چند روز زودتر پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای پاداش و حق التدریس معلمان تا ابتدای سال ۹۵ به حساب آموزش و پرورش واریز و مبلغی نیز برای بازنشستگان سال ۹۵ به این وزارتخانه پرداخت شد اما پاداش معلمانی که امسال بازنشسته شده اند باقی مانده است.

نوبخت گفت: در سال آینده هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان اختصاص دادیم که مجلس شورای اسلامی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آن افزود؛ البته نمایندگان مجلس محدودیت استفاده از این منابع را برای کسانی که بیش از دو میلیون تومان حقوق می گیرند ایجاد کرده اند اما دولت می خواهد این محدودیت برداشته شود و بقیه بازنشستگان نیز مشمول این افزایش حقوق شوند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads