کد خبر: 131370 - تاریخ: یکشنبه، 5 فوریه 2017 - 17:53

رئیس پلیس راهور گیلان:

رشت جزو 3 شهر هوشمند کشور می‌شود

رئیس پلیس راهور گیلان از نصب حدود 500 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در رشت خبر داد و گفت: به‌زودی رشت جزو سه شهر هوشمند کشور در حوزه نظارت‌های تصویری می‌شود.

به گزارش خوبان، محمدرضا محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کاهش تصادفات درون شهری و انتظام‌بخشی به ترافیک را مهم‌ترین هدف پلیس راهور دانست و اظهار کرد: بحران برف اخیر در وضعیت ترافیک تاثیرگذار بوده و فعالیت ما را تحت‌الشعاع قرار داد.

وی با ارائه آماری از وضعیت تصادفات درون‌شهری گیلان طی 10 ماه گذشته افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی در حوزه‌های درون شهری 9 درصد افزایش تصادفات منجر به فوت داشتیم که بیشتر در حوزه‌های درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه در مدت مذکور 47 درصد متوفیات مربوط به موتورسواران و 45 درصد عابران پیاده بود، گفت: در مجموع 90 درصد تلفات حوادث درون شهری گیلان عابران پیاده و موتورسواران هستند که این آمار نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه قوانین ما برای عابران پیاده اجرایی نشده است، تصریح کرد: رویکرد ناجا آموزش در مدارس و مساجد و پیشگیری در بخش تصادفات عابران پیاده بوده و بیشتر تصادفات جرحی است.

 محمدی وقوع تصادفات درون‌شهری را از ساعت 16 تا 20 عنوان کرد و گفت:  عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، بی‌توجهی به جلو، رعایت نکردن فاصله طولی و… از جمله عوامل تصادفات درون‌شهری است.

وی از نصبت حدود 400 تا 500 دوربین ثبت تخلفات در شهر رشت خبر داد و یادآور شد: به‌زودی رشت جزو شهرهای هوشمند کشور در حوزه نظارت‌های تصویری قرار می‌گیرد و تخلفات ترافیکی و رانندگی را رصد می‌کند.

رئیس پلیس راهور گیلان زمان راه‌اندازی دوربین‌های مذکور را در نیمه نخست سال 96 ذکر کرد و گفت: با نصب دوربین‌ها رشت جزو شهرهای هوشمند کشور معرفی می‌شود.

وی صدور 60 هزار و 303 جلد انواع گواهینامه رانندگی در گیلان را از دیگر عملکرد پلیس راهور در 10 ماه گذشته بیان کرد و متذکر شد: در این مدت 19 هزار و 418 دستگاه موتورسیکلت متخلف به پارکینگ هدایت شدند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ص


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads